O ženách s dlouhou

“Máte dlouhou pochvu,” povídá mi dnes gynekolog. Jen tak, mezi řečí, zatímco do mě strkal cosi, co se prý dělá jenom ve standardní, unifikované velikosti, takže je pro moje rozměry příliš krátké. 

 A on tím pádem měl trochu problém udělat mi stěr. 

“Tak dlouhou, říkáte?”

“No ano, ale nic mimořádného, nebojte se. A o nic nejde.”

Mlčím na znamení souhlasu. Je to tak, u nás žen vůbec o nic nejde a údaj o délce se říká jenom tak mezi řečí, hluboko pod čarou. A možná se to většina žen s dlouhou o sobě ani nikdy nedozví. Třeba mně takhle prováděli stěr možná třicetkrát, ale nikdo se zatím o nadprůměrné délce nezmínil. Ani gynekolog... ani nikdo jiný, kdo by si taky mohl všimnout. I když gynekolog takovou věc určitě posoudí nejlíp, má větší přehled.

“Nevěřila byste, ale jsou v tom opravdu velké rozdíly,” pokračuje lékař, jako by přesně sledoval tok mých myšlenek. “Některá je na tom jako vy, jiná tam dá tampón a i ten leze ven.”

To už mi zní trochu jako doktorská latina, ale nechce se mi dané téma dál rozebírat. “A tak to už radši dlouhou než krátkou,” uzavírám debatu a za chvíli jsem z ordinace venku.

Cestou domů vstřebávám zcela novou informaci, dosud utajenou v hloubi těla. A říkám si, jak obrovský je zde rozdíl mezi pohlavími.

Muž tyhle rozměrové otázky řeší nejpozději v jinošském věku. Zkoumá pohledem, porovnává s jinými, zjišťuje informace, měří, dumá... Když ne úplně celý, tak aspoň velký kus jeho světa se motá právě kolem tohohle magického středobodu, ve kterém délka svítí červenými číslicemi. Logicky, je na očích, protože trčí ven.

Ženy nemají na očích nic, to uvnitř je dobře ukryté nejen všem ostatním, ale i jim samotným. Není co porovnávat, není proč měřit a zjišťovat, není o čem dumat.

Přitom v principu jde vlastně o totéž. Dvě strany jedné mince, které samy o sobě nemají smysl, ale jedna doplňuje druhou. Proč jeden rozměr je tak pečlivě sledovaný, zatímco druhý nikoho nezajímá? A proč se u toho jednoho automaticky bere, že čím delší, tím lepší? Není to náhodou hlavně proto, že jeden je na očích a druhý ne? (A taky trošku proto, že majitelé jednoho tak rádi soutěží a poměřují se? :-))

Já mám každopádně jasno, proč jsem se tuhle informaci dozvěděla až dnes a zcela náhodně.

Protože na délce, milí pánové, prakticky vůbec nezáleží.

 

Autor: Petra Kišová | pondělí 6.2.2017 14:37 | karma článku: 32,77 | přečteno: 4136x