Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

venenum

28. 4. 2011 19:56
karma

R^

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

28. 4. 2011 20:07
Re: karma

Díky. Jsem ráda, že aspoň u vysokoškolského studia se shodneme :-)

0 0
možnosti

Paveljan

10. 4. 2011 19:30
Článek je dobrej,

ale k poslednímu odstavci: když je něco zadarmo, tak co to má společného s trhem?

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

10. 4. 2011 19:43
Re: Článek je dobrej,

Asi jsem to vyjádřila nepřesně, ale volným trhem jsem myslela zákon nabídky a poptávky. Nabídka míst na jednotlivých oborech se řídí poptávkou studentů a zájmy škol, bez ohledu na možnosti praktického uplatnění...

0 0
možnosti

koleis

24. 3. 2011 23:45
přesně tak

ministr školství, který si nedá závazek s touto devalvací něco udělat, nemá moji podporu. a netrvám na řešení prostřednictvím školného, abych neznevýhodňoval případného ministra za čssd. ale je fakt, že historikovi umění bych ho napařil s radostí. stát by nějaké alespoň nejzákladnější kvóty kolik je čeho třeba měl mít stanovené, protože od toho má státní vš, aby je v tomto smyslu reguloval. na soukromých školách ať si za svoje každý studuje třebas akvaristiku šelem kunovitých v perspektivě výzev mizantropsychopatické společnosti. vlastně by to měl být hlavní rozdíl mezi studiem na státní a soukromé vš - na státní hlavně dle potřeb státu, na soukr. cokoliv za co je někdo ochoten zaplatit a splní to rozsahem požadavky vš studia EU

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

21. 3. 2011 15:38
No vidíte, tenhle článek se povedl :-)

R^ .....absence techniků je tristní. Humanitní vzdělání konkurenceschopnost země neposune ani o fous....otázkou proto je, jestli by tito "koníčkoidní" obory neměli být draze placené a pomocí stipendií podporovat technické obory.

Lenost drtit matiku spolu s lehkým prodloužením mládí je opravdu asi jediným důvodem, proč tyto stupidní obory tak prosperují......pěkně jste to vystihla.

P.S. na to jak jste dostala v "Mezi námi děvčaty 40+" napráskáno.....jste "vyrostla"....ještě jednou pochvala;-)

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

10. 4. 2011 18:51
Re: No vidíte, tenhle článek se povedl :-)

Díky za tu pochvalu! Konečně jsem si nastřádala dukáty, tak můžu reagovat.

P.S. Mezi námi děvčaty 40+ zas takovej průšvih nebyl, mám i horší ;-) Ale nedivím se, že se Vám nelíbil - pokud nejste ženská přes 40, tak jste ho vůbec neměl číst!!

0 0
možnosti

vladimir.t.gottwald

21. 3. 2011 15:28
Je to karmoidní.

Připodotknu snad jen, že když něco odflákne graduovaný blb, jak tak stárnu, už by to od zubaře asi bolelo víc než od kritika. Ale naštěstí mám na zubaře kliku... ;o)

0 0
možnosti

crocodileclip

21. 3. 2011 7:03
Karma

MFDnes dejte to na titulní stranuR^

0 0
možnosti

venenum

28. 4. 2011 19:57
Re: Karma

přesně tak - tomu říkám kvalitní materiál

0 0
možnosti

petrhajek.blog.idnes.cz

21. 3. 2011 1:01
naprostý souhlas

někdo slyšel, že když má stát hodně vysokoškoláků (VŠ), je to pro něj dobře a zrodila se geniální myšlenka - "co kdyby bylo VŠ vzděláno třeba 90% populace? To se budeme mít nejlíp"...

Samozřejmě, že tyto pochybné pseudoobory nedělají nic jiného, než, že devalvují VŠ vzdělání. Takže máme čím dál víc VŠ, ale čím dál méně reálných odborníků. A co sleduji kolem sebe v IT, tak mnoho skutečně kvalitních specialistů vysokou nemá.

Není daleko doba (pokud už nenastala), že VŠ titul bude méně kvalitní, než maturita, řekněme před 30 lety. A kdo na to dopaltí? Starší lidé, co mají tu poctivou a náročnou maturitu z dřívějška a nemají ty 3 písmenka před jménem.

0 0
možnosti

einorean

21. 3. 2011 6:48
Re: naprostý souhlas

naštěstí diskutéři na idnesu to všechno zachrání, protože mezi nima je každý "reálným odborníkem" :-)

pokud elita IT oboru nepotřebuje vysokou školu, mohli bychom se ptát, jestli náhodou fakulty informatiky také nejsou zbytečné ;-) ... navrhuju ale, abychom neposuzovali každou školu paušálně a pseudoodborně - paní Kišová, nebo Vy sám jste snad odborníkem na všechno, abyste mohl říct, že dokážete posoudit užitečnost každého oboru zvlášť? a co ten IT obor? znamená snad to, že kolem Vás jsou lidé bez VŠ, že tohle vzdělání není v IT potřeba vůbec? nebo jak byste to chtěl posuzovat?

lidé, kteří maturovali před 30 lety na dnešní úroveň vysokých škol určitě nedoplatí, pokud jsou za nimi vidět výsledky a ti, za kterými vidět nejsou, by utřeli tak či tak

0 0
možnosti

veš na pleši

21. 3. 2011 0:04
Líbí se mi

To "absolventi tak budou schopni ve funkcích pracovníků v kulturních a

uměleckých zařízeních mnohem lépe reagovat na současnou společenskou

poptávku" ve mne vybudilo představu magistra umění někde za mixážním pultem venkovské diskotéky ve hasičské zbrojnici. Patrně bude komplexněji uchopovat sladění hitů a stroboskopu. No neberte to!

0 0
možnosti

einorean

20. 3. 2011 22:48
spekulace

Snahou vysokých škol v ČR je mít co nejvíce uchazečů a co nejméně absolventů. Tedy alespoň některých škol. A o tom, jaké obory se na daných školách otevřou, rozhoduje MŠMT svými akreditacemi. Vysoké školy reagují na poptávku, protože tam, kde je největší zájem, tam bude nejvíce uchazečů. A ministerstvo tomu dá světící nálepku. A počty přijatých uchazečů se určují ne společenskou záslužností daného oboru, ale kapacitou školy. Pokud má škola stovku různých oborů a přitom kapacitu pro pět tisíc lidí, nemůže do každého oboru nacpat všechny, kdo se tam hlásí, protože by neměla prostory ani kantory na to, aby je mohla učit. To platí jak pro ty Vaše uměnovědce, tak pro zubaře atd... tady není nad čím spekulovat.

0 0
možnosti

maly_pokemon

20. 3. 2011 21:37
Klamave udaje

"Ve stejném roce přijala Lékařská fakulta téže univerzity 575 uchazečů o studium všeobecného lékařství a 96 uchazečů o studium zubního lékařství."

Na Všeobecné lekárstvo 811 prijatých, na Zubné lekárstvo 123 prijatých.

Zdroj - oficiálna webstránka MU http://is.muni.cz/do/rect/metodika/stud/prijriz/zpravy/podminky/Prijimaci_rizeni_LF-BcMgr_-_zprava-podminky.pdf  To len tak na okraj.

O počte študentov na pofidérnych odboroch si myslím svoje.

Zároveň však zdieľam názor študijného FF, že uplatnenie po štúdiu je záležitosť absolventa. Odkedy sa má vysoka škola starať o to, aby každý jeden jej absolvent našiel uplatnenie a prácu?

0 0
možnosti

zvedav

20. 3. 2011 22:30
Re: Klamave udaje

Údaje o počtu přijetých se zřejmě liší, na oficiálních stránkách LF MU http://www.med.muni.cz/dokumenty/pdf/informace_o_vysledku_prijimaciho_rizeni_2010.pdf jsou čísla 575 a 96. Ale ono je to skoro jedno, stejně by ten poměr zubařů k uměnovědcům neměl být 1:13 ale spíš 13:1. O uplatnění každého studenta se VŠ určitě starat nemá, ale mohlo by ji zajímat, že uplatnění v oboru nenajde velká většina absolventů...

0 0
možnosti