Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sidonie_11

11. 4. 2011 14:57
VŠ by potřebovaly nějakou změnu

V podstatě s Vaším článkem souhlasím. Je fakt, že některé školy naberou do 1. semestru snad dvojnásobek lidí, než na kolik mají kapacitu učebny a vyučující, naberou tak od státu peníze, pak to ale "prostě prosejou" a "jsou vysmátý". Pseudoobory radši ani nekomentuju. Nesmířím se ale nikdy s tím, že se na VŠ klade důraz na nadrcení se čisté teorie, než na jejich přenos do praxe. ;-O Já studuju humanitní obor, přítel stavárnu. Oba se ale shodujeme na tom, že vyučující kolikrát studenty "šikanují" tím, že vyžadují mít v hlavě znalosti, které v praxi člověk nevyužije a kdyby je náhodou potřeboval, ví, kde je najde. Toto by teda potřebovalo změnit - vyučovat opravdu to, co bude v budoucnu potřeba a propojit výuku s praxí - vždyť studium na VŠ se pořád uvádí jako příprava na budoucí povolání!!

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

11. 4. 2011 15:08
Re: VŠ by potřebovaly nějakou změnu

Obávám se, že ten důraz na teorii není jenom přežitek z minulých časů, ale školy jsou k němu tlačeny i ekonomicky. Chtít po studentech nadrcenou teorii je totiž daleko jednodušší - a levnější - než vytvářet propojení s praxí. Nehledě k tomu, co by takové propojení nedejbože mohlo ukázat - třeba že škola něco učí zbytečně nebo špatně...:-P

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

11. 4. 2011 12:45
Díky za názory

V podstatě potvrzují, že to s naším vysokým školstvím opravdu je tak špatné, jak si myslím. Čekala jsem, že mi to někdo bude vyvracet...ale asi jsem moc velký optimista :-/

0 0
možnosti

Kolumbo

11. 4. 2011 12:10
co nejvíc přispívá

k degradaci školství je fakt, že opravdové znalosti a kompetence ke slušnému živobytí nejsou třeba - mnohem důležitější jsou konexe, známosti, "kamarádi" ve veřejné správě a mezi politiky... Kdyby se jeden s "junk" titulem neuživil, hned by ubylo ochoty takové školy a obory studovat - i zadarmo. Jenže skoro každý žvanil s titulem se uplatní - ve státní správě. Stačí, když je ochoten akceptovat módní "politicko-korektní" hantýrku a "důsledně se vymezovat" proti emisím CO2.

0 0
možnosti

petrph

11. 4. 2011 10:56
toto vše je až důsledek

Toho ,že společnost toto formální vysoké vzdělání preferuje,  vyžaduje. a patřičně odměňuje. VŠ pak jen plní požadavky, které na ně společnost klade a produkují maximální počet VŠ absolventů, s takovou minimální možnou kvalitou, jak jim to předpisy i svědomí dovolí. A svědomí jim ulehčuje to, že stejně ani to minimum vědomostí, které si u nich studenti obvykle získají, v praxi nevyužijí.

(Čestným vyjímám kvalitních technických škol se omlouvám).

Takže náprava nemůže začít na školách, ale v ve společnosti,při přijímání a hodnocení nových absolventů. "Máš VŠ patřičného směru, nuže dáváme tě na patřičně zodpovědné místo, ukaž samostatně co umíš a použij své znalosti ze školy.. Za 3 měsíce vyhodnotíme co jsi udělal nebo navrhl.. Že nic a jen to okecáváš? tak to je smutné...A příště už absolventy z téhle školy brát nebudeme...:-)

0 0
možnosti

Sidonie_11

11. 4. 2011 14:51
Re: toto vše je až důsledek

S tím odměňováním bych byla docela opatrná - ono se to liší obor od oboru. Zkuste o patřičném odměňování říct něco pracovníkům sociálních služeb v neziskových organizacích, kde neví, jestli za příští měsíc vůbec výplatu dostanou. Přitom si tito pracovníci kolikrát nesedí v teplé kanceláři, jako bankéři nebo programátoři, ale chodí do terénu a vystavují se často riziku nakažlivých nemocí nebo napadení ze strany klientů. A berou za to pár tisícovek... :-(

0 0
možnosti

jendazmoravy

11. 4. 2011 10:41
A stačila by jediná otázka

Co takhle dát do formuláře přihlášky ke studiu jednu kolonku: Kdo a za co by mě měl platit, když po absolvování budu uplatňovat nabyté vědomosti?

0 0
možnosti