Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JLM

Pravicový Liberál

12. 10. 2011 13:00
Diskuze na úrovni.

A jediná cesta ven? Soukromé vysoké školství, kdo je schopný a má výborné studijní výsledku po celou střední školu, tak dostanu stipendium a všechny ostatní náplavy a rychlostudenti, ať si platí všechno ze svého, jinak to totiž nepůjde.

0 0
možnosti
P

petr.n_22

12. 10. 2011 14:00
Re: Diskuze na úrovni.

ano, ale zase posuzování např. talentu na techniku na základě známek z češtiny.....já mám zkušenosti takové, že ti nejnadanější známky na SŠ a ZŠ mo neřeší.

0 0
možnosti
GMX

Glock Mark XIX

12. 10. 2011 11:07
Systém funguje tak,

... že se do prváku naberou studenti, škola za ně zinkasuje ze státní kasy cca 50 000 na hlavu ... a potom je vyhází u zkoušek v prvním semestru.

1 0
možnosti
R

realya

12. 10. 2011 11:28
Re: Systém funguje tak,

Tak to dnes nefunguje, "Vysokou školu" absolvuje 60% dospívajících ročníků. Přitom schopnosti na absolvování skutečné vysoké školy má tak 10 %. Logicky z toho plyne, že průměr úrovně dnešního absolventa VŠ je nižší, než průměr úrovně maturanta za komanče. Tito absolventi se zaměstnají ve státním sektoru a na potřebnou práci se přivezou cizinci. Jejich děti ovšem už půjdou také na "vysoké školy".... a bludný kruh zániku státu je nastartován. Potom se náhle zjistí, že u lidí do 30 let je 60 % nezaměstanost jako ve Španělsku a.....

2 0
možnosti
N

nocenka

12. 10. 2011 10:20
Ze všeho nejvíc mě baví,

jak si každý myslí, že zrovna on je tím největším přínosem pro společnost a jeho obor je ten nejtěžší, nejdůležitější a nejlepší. Aneb takový článek od "nájemné novinářky a specialistky na PR" je tak trošku s*aním si do vlastního hnízda.

2 0
možnosti
N

nocenka

12. 10. 2011 10:16
To máte pomatené...

Desítky a stovky uchazečů se obvykle tradičně nabíraly na přírodovědné obory (a pak jich většinu povyráželi). Na humanitní se brávalo naopak pár studentů. Aspoň takto to bylo před deseti lety.

0 0
možnosti
M

Mychal.B.

12. 10. 2011 10:35
Re: To máte pomatené...

Dnes je na ZČU v Plzni samostatná Fakulta humanistiky. Před deseti lety tam nic takového nebylo, před cca 7 nebo 8 to byla samostatná katedra v rámci právnické (tuším) fakulty.

1 0
možnosti
PH

petrph

12. 10. 2011 10:13
bude to skutečně zajímavé

Jak Dobeš a spol tu regulaci školným našolíchají. Teoreticky by to mohlo vypadat takhle-VŠ sociální, filozofické a podobné mají "levnější provoz", tudiž by mohly nastavit nižší školné a přilákat více zájemců. Naopak technické školy mají dražší provoz (ať technikou,kvalitními profesory)by musely školné patřičně zvednout(aby tu kvalitu mohly poskytovat), a tím o část poptávky studentů příjdou. Mnozí si uvědomí riziko kolik by zbytečně platili kdyby třeba těžkou matiku ezvládli. A i kdyby ano,tak při rozdílu 5 000 Kč za semestr by si připlatili bratru 50 000.(A kdoví jak to bude s úroky). Jestli nepůjdou dělat zrovna hned na management ČEzu, tak ani jejich absolventské příjmy nebudou nijak horoucí aby nad tím mávli rukou.

A nebo snad, varianta brod, tedy že by snad ministerstvo školství samo určovalo jaké školné si mají jednotlivé školy nastavit? Třeba "po socialisticku", sociologové budou mít vysoké školné, ale ty peníze MŠ sebere a dá je technický školám, kterým nasadí nízké školné??

0 0
možnosti
P

petrakisova.blog.idnes.cz

12. 10. 2011 12:48
Re: bude to skutečně zajímavé

Tak na to jsem taky hodně zvědavá, protože je jasné, že regulace školným může nakonec udělat víc škody než užitku... Jisté je jen to, že školy nebudou spokojené s ničím, ať už to ministerstvo pojme jakkoli....

0 0
možnosti
MF

FenyAMG

12. 10. 2011 10:02
Tady je problém v tom...

...že tyhle vědy studuje kdekdo, ale uplatnění najde jen několik lidí. Ale ty najdou a můžou být velice úspěšní, neodsuzoval bych to jen tak paušálně.

0 0
možnosti

mamina2

12. 10. 2011 10:13
Re: Tady je problém v tom...

No dobře, ale proč má stát platit studia těch stovek, kteří práci nenajdou? A  i kdyby bylo školné, pořád za ně stát platí pojištění.

0 0
možnosti
AA

Saša

12. 10. 2011 10:00
Sociologie je seriosní obor.

Sociologie je věda provozovaná stejně jako jiné skutečné vědy pomocí matematiky.

Matematika je základní vědecká metoda - kde není matematika, není ani věda; matematika může tedy sloužit jako primární ukazatel vědeckosti libovolného oboru.

Základní vědou je fysika. Chemie je zvláštní případ fysiky. Biologie je zvláštní případ chemie. Medicina je zvláštní případ biologie. Psychologie je zvláštní případ mediciny. Sociologie je zvláštní případ psychologie a ekonomie je pak zvláštním případem sociologie.

Problémem ani individuálním, ani společenským, není studium sociologie jakožto seriosní skutečné vědy. Její aplikace jsou společensky potřebné a sociologové se spolehlivě sami uživí.

Problémem jsou jiné pseudovědecké obory, které se dnes na vysokých školách studují. Například historie filmu. Kulturní antropologie. Gender studia. Sociální ekologie. Euroculture. Studia občanského sektoru. Dějiny a teorie designu a nových médií. A další a další hovadnosti.

1 0
možnosti
MP

MAXIMUS PERMAGNUS

12. 10. 2011 10:06
Re: Sociologie je seriosní obor.

enzymologie,kryptoanalytika,hydrodynamika - to vše jsou seriosní obory - ale rozhodně nemají několik fakult v celé ČR - jsou to vlastně podobory - chápete,co chci říci ?

0 0
možnosti
G

gunny

12. 10. 2011 9:37
souhlas,

ovšem vy sama jste podle všeho klasická "potrefená husa"

1 0
možnosti

mamina2

12. 10. 2011 10:15
Re: souhlas,

Jak to myslíte?

0 0
možnosti