Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

poradce 123

9. 11. 2011 13:04
Zase to plazení se před Američany

Byla jste někdy, autorko, na přednášce dr. Miroslava Plzáka? Strhující! Kam se hrabou přední Američtí řečníci. Ale možná jste příliš mladá na to, abyste jej zažila v plné síle a slávě. Ale taktéž úžasný je třeba dr. Radim Uzel nebo dr. Laura Janáčková... Ty už jste zažít mohla...

A hlavně - už před pětadvaceti lety stáli lidé venku v noci ve frontě na proslavené letní přednášky ing. Davida Grubera. Všechna místa na jeho červencové přednášky byla celostátně vyprodaná za čtyřicet minut po dubnovém zahájení prodeje. Dnes na jeho předmět rétorika, který učí na VŠE, jsou pořadníky studentů s čekací dobou půl roku i více. Už kdysi jsem četl v časopise Mladý svět nabídku Davida Grubera, že tyto věci zavede do českého školství a hromadně naučí. Ministerstvo jej tehdy stejně jako dnes víceméně ignoruje - a tak jen jdou na dračku jeho knihy o rétorice a komunikaci.

O tom byte měla psát, když jste novinářka.

0 0
možnosti

INDRJA

3. 11. 2011 13:51
A vy se školíte proč?

Abyste měla papír, který po vás šéf požaduje, nebo abyste se něco dověděla? A přednášející to dělá proč? Aby měl čárku a nějaké prachy navíc, nebo proto, že ho to baví????

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

3. 11. 2011 14:02
Re: A vy se školíte proč?

fuj....školit se pro papír to je eklhaft;-D Jo, je to tak. Nebaví to pak ani jednu stranu.....je to v podstatě plýtvání peněz. Už aby vyschly fondy EU na školení a školilo se jen to, co lidi chtějí a za jejich peníze.....budou pak totiž trvat na kvalitě. (jeřábníci, svářeči, BOZP, školení řidičů a další chuťovky ale stejně zůstanou......naštěstí jsem tohle nemusel nikdy dělat, těm kdo jo, nezávidím ani trochu.)

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

3. 11. 2011 13:36
uááá hadi a intelektuální bombardování nebohého obyvatelstva

no, trochu se tím živím (tak cca 20% svého času).....a můžu říci, že děkuji za jejich existenci....díky tomu, že dělám ze školení tak trochu estrádu, tak v poslední době mám dobré kšefty aniž procházím nějakou kupou nablblých výběrových řízení....čistě přes doporučení. Zjistil jsem totiž, že kromě obsahu, pokud tomu vtisknete zajímavou formu, která baví (a u takových lidí z dílny, který tam byli nakomandováni to je někdy fakt wořech)......tak klidně "uděláte" i "renomovanýho odborníka", co je nudil týden před vámi a příště jdete na přímou objednávku místo něj.

P.S. Děkuji předem za ohlasy....ale další kšefty nechci;-D Dělat ty estrády víc jak jeden den v týdnu by mě asi zabilo....nachápu jak se někdo může živit jen tím a dělat to na sto procent.....já se pak zbytek týdne doléčuji valašským lektvarem proti trudomyslnosti. :-)

0 0
možnosti

hafusak2

3. 11. 2011 15:09
Re: uááá hadi a intelektuální bombardování nebohého obyvatelstva

Tohle znám, řadu let mne to také docela dobře živilo. Ale z vlastní zkušenosti mohu uvést, že raději jsem mluvil k dělníkům někde v dílně nežli k vedení firmy někde na zasedačce. Protože na té dílně se to vždy rozjelo v diskuzi s konkrétními příklady z praxe, takže něco jsem se dozvěděl navíc i já sám, kdežto v té zasedačce všichni chrápali a dělali ze sebe nesmírně přezaměstnané už po třech minutách, ačkoliv se mělo školit třeba 2 - 3 hodiny. Nikdo neměl žádné dotazy, všichni všemu naprosto rozuměli, zkusit položit jim otázku pokládali za urážku svých intelektuálních schopností. Když jsem se ale později dozvídal o průšvizích v těchto firmách, tak bylo jasné, že nepochopili nic.Rv

0 0
možnosti

Morningstar

3. 11. 2011 13:34
ze zkušenosti

mohu potvrdit, že nejlepší uspávači jsou pracovníci ministerstva financí. Jejich semináře = nudné citování paragrafovaného znění zákona. Odpovědi na otázky jsou zhusta ve stylu: "no to si musí poplatník nějak zařídit" nebo "mně se neptejte, ministerstvo tady není od toho aby radilo, zaplaťte si daňového poradce". Když k tomu ještě přidáte nechutné chrchlání a popotahování do mikrofonu, o srandu není nouze :-)

0 0
možnosti

habit-.!..

3. 11. 2011 11:54
... a nejhorší je, když se vás takový uspávač...

... snaží naučit, jak sdělit myšlenku - to už jsem taky zažil...

... pěkný článek...:-)R^

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

3. 11. 2011 13:06
Re: ... a nejhorší je, když se vás takový uspávač...

Díky!

Je vidět, že tento uspávač ve Vás přece jen něco zanechal - silný zážitek:-)

0 0
možnosti

stepulka

3. 11. 2011 11:00
Naprosto výstižný článek

R^ Pořád tvrdím, že by se ve školách měla vyučovat rétorika, prote všeobecně je slovní projev v Česku popelkou.

A u přednášejících, kteří by měli být profesionálové, je to obvzlášť smutné.

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

3. 11. 2011 13:04
Re: Naprosto výstižný článek

Réto... co?;-D Já se bojím, že dneska plno lidí už ani netuší, co to slovo znamená:-/

Problém je, že se u nás po přednášejících požaduje prakticky výhradně profesionalita v oboru, zatímco jejich profesionalita coby řečníků skoro nikoho nezajímá.

Díky za reakci! :-)

0 0
možnosti

s.m.

3. 11. 2011 9:19
jo,

Karma:-)R^ pěkné a pravdivé. Já jsem už zažila i zajímavé školení, kdy jsme nikdo nekoukal na hodinky, protože přednášející to s námi prostě uměl:-)

Ale těch, o kterých píšete, je pořád přesilaRv

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

3. 11. 2011 9:43
Re: jo,

Díky:-):-)

Nejhorší jsou podle mě přednášející ze státní správy. Takoví ti úředníci z ministerstva, co na úvod oznámí, že přijeli zastoupit šéfa odboru, co má jiné neodkladné povinnosti, a potom odkoktají cizí referát, který evidentně vidí podruhé v životě:-P

0 0
možnosti