Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karel Jiráček

19. 1. 2012 12:25
Naprosté nepochopení situace

Ono z principu nejde o "elitní" třídy jako takové, ale o jejich počet a účel. Ona jedna (možná chválihodná) věc je elitní třída pro relativně úzce vybranou skupinu nadaných dětí a druhá věc je snaha vytvořit třídy pro "lepší průměr" - a to je ta kritizovaná věc.

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

19. 1. 2012 12:53
Re: Naprosté nepochopení situace

V čem je problém? Lepší průměr by se například mohl učit cizí jazyk už od první nebo od druhé třídy, ale nemůže, protože pro většinu žáků je to příliš brzy (a pro některé je to příliš brzo kdykoli). Proč by talentovanější žáci neměli tuhle šanci dostat?

0 0
možnosti

Čingis_Xaan

19. 1. 2012 12:21
...

Navíc pochybuji, že to co popisujete, je opravdu elitní škola v prvém slova smyslu. Myslím, že je to spíš "elitní" škola.

0 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

19. 1. 2012 12:38
Re: ...

Asi myslíte soukromou základní školu, kterou popisuji v jiném textu, na který tady jen odkazuji. Nikde neuvádím, že jde o školu elitní, ale výběrová škola to je. Jednak proto, že děti absolvují vstupní testy a skutečně všechny nepřijmou, mj. i kvůli omezené kapacitě. Navíc už samotný princip "platit za základní školu, na kterou je ze zákona nárok" (na rozdíl od školy střední) přirozeně selektuje, ale nejen ve smyslu bankovního konta (jak vysvětluji v onom článku, náklady na soukromou školu jsou nižší než výdaje silného kuřáka za cigarety). Na soukromou základní školu míří hlavně děti rodičů, kteří mají vzdělání na žebříčku hodnot hodně vysoko, a v tomto smyslu to nepochybně výběrová škola je.

0 0
možnosti

Stará kára

19. 1. 2012 11:57
Prostě: Kdyby hloupost nadnášela

nebude zdaleka létat jen Huňková.

0 0
možnosti

habit-.!..

19. 1. 2012 11:35
... sociologům se nedivte...

... oni problém s nadáním, talentem či vyjímečností nikdy neměli ani mít nebudou, a z hlediska jejich práce je ideální průměrnost - cokoli vyčnívá, je ze sociologického hlediska nežádoucí...

... jinak souhlas, karma...:-)R^

0 0
možnosti

lesicatko

19. 1. 2012 10:41
rovnostářští sociologové

Skúste pozrieť fínsky model zakladného školstva. Funguje to presne na tom rovnostárskom zaklade a majú výborné výsledky.

0 0
možnosti

NewDorianGray

19. 1. 2012 10:46
Re: rovnostářští sociologové

Co znamená, výborné výsledky? Výborné průměrné výsledky? Ano, k tomu skutečně rovnostářský model napomáhá. Pomoc nadaných žáků těm méně nadaným průmer zvyšuje. Cenou je čekání těch výjimečných, až látku pochopí všichni.

0 0
možnosti

Kahlan Amnell

19. 1. 2012 10:38
Má to víc výhod než nevýhod

Nevýhodu vidím v tom, že učitelky v nevýběrových třídách se budou potýkat jenom s problémovými žáky, což pro jejich psychiku nebude úplně ono. Takže jsem pro vybrání malého procenta talentů a ne že se školy budou dělit na ty s dobrými studenty a na ty s nevzdělatelnými potížisty.

0 0
možnosti

Čingis_Xaan

19. 1. 2012 10:35
...

Mně se existence škol pro nadané líbí. Ale mělo by to být pro lidi např. se superiorní inteligencí, nikoliv pro lidi se superiorním kontem :-) Elitářství chápu jako zvýhodnění někoho jen na základě něčeho, co si člověk nezasloužil, ale dostal jen do vínku. Elitářství chápu jako vložení prostředků jen do jedné skupiny a naprosté vysr..í se na jinou skupinu.

0 0
možnosti

laduk

19. 1. 2012 10:33
hm..

Mám lehkou nedůvěru k metodám rozpoznávání talentů. Zdá se, že směřujeme k japonskému způsobu rozpoznávání talentů již při vstupu do mateřské školky. Také bych si tipnul, že skutečný talent nepíše do iDnes ..

2 0
možnosti

Hellmoon

19. 1. 2012 10:37
Re: hm..

R^

Konichiva

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS