Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

looceeja

25. 1. 2012 14:44
Příliš populistické

Dočetla jsem to s velkým rozčarováním. Zajímalo by mě, jaký typ studia máte za sebou? Není to osobní útok, jen mi překvapilo, že si nárokujete právo komentovat obtížnost škol? Vystudovala jsem medicínu, mezi studenty různých fakult se pohybuji stále. Neříkám, že popisovaný typ studenta neexistuje, ale je jich minimum a spojovat je s akcemi, které se momentálně dějí je hodně mimo mísu. A tvrdit, že kulturologie nebo religionistika je jednoduchý obor bych si netroufla. Tedy samozřejmě pokud s tím nemáte nějaké bližší zkušenosti.

0 0
možnosti

mamina2

25. 1. 2012 15:42
Re: Příliš populistické

Jestli je obor jednoduchý, to asi člověk zvenku těžko posoudí, ale že se těžko uplatní, to se asi předpokládat dá. U nás se třeba studují Dějiny umění, nemyslím, že by to byl lehký obor, ale nezdá se mi, že by se uplatnilo 30 absolventů Dějin umění ročně a to mluvím jen o jedné regionální univerzitě.

0 0
možnosti

musicrex

23. 1. 2012 19:00
Myslím si

Můj názor na školné je odmítavý. Myslím si, že sama skutečnost, že si student něco musí platit, nezaručí ani vyšší kvalitu vyuky a nebude ani motivační.( spíš naopak ) V momentě, kdy bude dotyčný muset za studium platit, bude se spíš domáhat "příznivějšího" hodnocení ze strany zkoušejících nebo jiných nepříslušných výhod. Česká většinová mentalita podle mne takový model nepřipouští. Vyjimky jen potvrzují pravidlo. Možná by mohl fungovat systém placené opakované zkoušky. Za každou opakovanou zkoušku vyšší poplatek. To by mohlo eliminovat některé repetenty a tak v konečném důsledku zkvalitnit vyuku a zvýšit celkově úroveň vysokého školství v ČR.:-/

0 0
možnosti

RexT

21. 1. 2012 15:09
Jeden fór z fcb.

"Mami, tati, tak jsem se rozhodl, že se konečně osamostatním!"

"To je moc dobře, myslíme si to již nějakou dobu, že bys měl."

"Fajn jsem rád, že to berete takhle, kufry máte zabalené před barákem."

0 0
možnosti

všd

21. 1. 2012 1:22
Já danému popisu neodpovídám a jsem proti školnému

Nematuroval jsem za 15 (za 7), studoval jsem státní gympl, navíc 6. nejlepší podle výsledku státních maturit. Je pravda, že první VŠ jsem nedostudoval, ale tím ta podobnost s popisovanou osobou u mně končí.

Momentálně jsem Bc., dál jsem nešel, podnikám, ale to nic nemění na tom, že vzdělání považuji za hodnotu pro celou společnost a akce proti školnému jsem podpořil a hodlám v rámci možností dál podporovat.

0 0
možnosti

Sidonie_11

20. 1. 2012 18:08
Než něco začnete psát, ověřte si fakta

V části, kde tvrdíte, že existuje: "... nesmyslný pravidlo, že si člověk už od 26 let musí platit sociální a zdravotní pojištění, i když ještě studuje" jste z poloviny vedle, jak ta jedle. Sociální pojištění si studenti starší 26 let platit nemusí. Jenom zdravotní.

1 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

20. 1. 2012 18:44
Re: Než něco začnete psát, ověřte si fakta

Děkuji za upozornění, opravím to. Někde jsem slyšela, že se to týká obou pojištění, a neověřila si to, což je samozřejmě chyba.

0 0
možnosti

ještěněco

20. 1. 2012 17:31
které by se podepsalo na naší.... školné!

Autorko, nesmysl. Jiné příspěvky jsou ale dobrý. Dnes jste však sklouzla do klišé nátlakových skupin - takových co mají zalíbení až v asiatském uctívání právě zesnulých či ve svých vlastních nápadech i za cenu letitého utrpení druhých lidí či devastace krajiny ve jménu vlastní pravdy a ještě ktomu navíc melou o jakési lásce, a nevadí jim, že druhé opomíjejí a obcházejí...

1 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

20. 1. 2012 18:03
Re: které by se podepsalo na naší.... školné!

Čtu to už počtvrté, ale pořád nechápu. Uctívání zesnulých? Devastace krajiny? A že melu o lásce? Proboha kde?

0 0
možnosti

stupidviewonthematter

20. 1. 2012 16:38
Generalizace

Kdyby jste v článku zmínila něco ve smyslu, že "i tací existují", bez výhrad bych s Vámi souhlasila. Nestalo se tak a já se při čtení blogu nemohla zbavit pocitu (vztahovačná nebývám, i když to pro tuto chvíli tak může vypadat), že postava vypravěče zosobňuje veškeré STUDENSTVO. Což je velký výsměch mému okolí, kdy přes den pracujeme, po nocích se učíme a víkendy trávíme na přednáškách. PR děláte pro MŠMT? Jinak, dokážete psát čtivě, ale žargon-zcela-mimo-mísu to podstatně ubíjí.

1 0
možnosti

Camino.

20. 1. 2012 16:49
Re: Generalizace

odpovidam na predesly prispevek od stupidviewonthematter.....pokud bude protagonista v detetektivce treba vrahem, musi napsat autorka, ze ne vsichni protagoniste jednaji take tak?

0 0
možnosti

habit-.!..

20. 1. 2012 16:32
... skvělé...

... a přesné - kolik lidí dnes studuje to, na co má, a s motivací, že ho to bude živit, by se dalo spočítat na prstech - naproti tomu kolik lidí jen zabírá místo těm, co by daný obor studovali s chutí a zájmem a nedostali se na něj jen kvůli nějaké pitomosti nebo nedostatku protekce...

... karma - i když je v tom tolik empatie, že vás podezřívám z osobní zkušenosti...:-)R^

1 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

20. 1. 2012 17:46
Re: ... skvělé...

Děkuji za uznání, ale podezíráte zbytečně - za mých studentských dob to opravdu fungovalo jinak:-)

0 0
možnosti

Scout_duck

20. 1. 2012 16:09
Perfektně napsáno

Perfektní, úžasně to vystihuje současnou VŠ situaci (a nejen tu). A to jsem student vysoké školy, ovšem technického typu. A ještě k tomu díky jednomu roku na jiné VŠ budu něco platit.

1 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

20. 1. 2012 17:47
Re: Perfektně napsáno

Díky, od studenta mě chvála těší dvojnásob!

0 0
možnosti

Hell2

20. 1. 2012 15:48
Karma!!!

Ono by to bylo i k smíchu, kdyby to nebyla holá realita dneška. Takhle je to k pláči. Myslím, že si onen mladý muž vůbec nic nepřibájil - sem jsme po 20 letech reforem ve školství došli. Nicméně díky za vtipně podanou nevtipnou skutečnost.

1 0
možnosti

Hell2

20. 1. 2012 15:50
Re: Karma!!!

Omlouvám se za "mladého muže" - jasně, autorkou je mladá dáma!

0 0
možnosti