Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Frantiseknovotny

8. 6. 2012 9:40
Obtížnost maturity

Podle toho, co říkal o státní maturitě můj bývalý učitel ze střední (s tou školou už nemám nic společného a on nemá důvod přede mnou něco hrát), je to fraška i oproti maturitě školní (a to jsem tenkrát myslel, že jsem na triviální škole). U školní maturity jsme svého času museli německy dokonce i něco souvislého povědět.

Zato slyším ze všech stran o třech věcech: Absurdní formulace otázek, jejich absurdní hodnocení a podvádění s výsledky.

0 0
možnosti

j.nozicka

7. 6. 2012 21:30
Paní autorko,

Vaší chybou je, že příliš věříte tomu, co se píše v novinách (především v těch bulvárních či polobulvárních).  Já to z pohledu středoškolského učitele vidím trochu jinak. Chcete-li, přečtěte si zde:

http://nozicka.blog.respekt.ihned.cz/c1-56071650-statni-maturita-rok-druhy

0 0
možnosti

žepré

7. 6. 2012 22:02
Re: Paní autorko,

Systémoví lidi budou vždycky do krve obhajovat to, co přijde seshora. Já s tím tunelem nesouhlasím. Ne proto, že by ty zkoušky byly moc těžký - jak to vylítlo s matikou, hned jsem si to stáhl a čuměl na to s otevřenó hubó: to byla látka, kteró jsem musel umět dva roky před maturitó, ta těžká verze, samozřejmě, pak jsem si ještě jednó stáhl němčinu, tu těžkou, abych zjistil, že se zkoušelo prakticky jen porozumění textu, pasivní znalosti. Maturanti museli napsat nějakéch osm větiček německy, takový krátký odpovědí na otázky, co obsahoval text. A tady se mně to nelíbí: tvoří se Státní Maturita, zkouška zkoušek, která legitimuje, že veškerý školy už só někde v kopřivách. To, co se dneska odevzdává jako diplomka na Bc., to bylo pro mě slohový cvičení, když mně bylo 15. A "těžká" zkouška z matiky obsajuje logický hříčky jak koutek někde vzadu v novinách... A přitom, nevznikl ten tunel proto, aby se úroveň vzdělání zvedla??

4 0
možnosti

Stobka

7. 6. 2012 19:49
bohužel máte pravdu

a je to k pláči

3 0
možnosti

xychteen

7. 6. 2012 16:39
Jj, tady se dost shodneme - smyslem je...

...podle všeho prefabrikovaná výroba vzdělanců určených pro absolvování studijních oborů typu "Psychologie prodeje" nebo "Socioekologické dopady čehokoliv na cokoliv". To by chudák Vančura koukal, ten hovořil ústy svého majora Huga pouze o "čtenářích poštovních knížek"... :-/

1 0
možnosti

pesimistafurt

7. 6. 2012 16:22
zapoměla jste na jedno podstatné:

opisuj, opisu, opisuj;

1 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

7. 6. 2012 21:29
Re: zapoměla jste na jedno podstatné:

Optimisticky jsem doufala, že až tak zlé to přece jenom není:-/

0 0
možnosti

oldfashioned Kokodák v1

7. 6. 2012 15:58
...

:-)R^

1 0
možnosti

Lumpíí i po banánu 7

7. 6. 2012 15:50
karma!

jsem matkou letošního maturanta (maturitu zdárně udělal) a to hodnocení je na hlavu! Navíc třeba ZSV ani neví, kde udělal chybu, protože písemka mu přišla jednoduchá a má dvojku.

O slohu ani nemluvím - výsledek se dozvěděl teprve dnes, celkově má taky za dvě (u ústního exceloval, protože je od malička vášnivý čtenář (týdně cca 6 knih)

2 0
možnosti

petrakisova.blog.idnes.cz

7. 6. 2012 21:28
Re: karma!

Díky! Můj syn maturuje za tři roky. Původně jsem si říkala, že se to do té doby nějak vytříbí a nakonec bude státní maturita pro gymnazisty plus. A jak se to tak tříbí, doufám, že za tři roky už maturita v téhle podobě existovat nebude.

1 0
možnosti