Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i39ř66í 63A24. 84N85o63v60o65t36n33ý 6304111678240

Souhlas a velké díky zároveň ! Slušnost na hradě, ale ani ve vládě a parlamentu NENÍ, a již dosti dlouho.

+3/0
25.3.2017 19:44

L93i63b60o87r 65J35a91n10e42č17e18k 4545275645801

Nejsem fanda Mz ale osobne nevidim zadny duvod kritizovat ho za neucast na pohrbu p. Vlka. Nedavno zemrel Jan Svoboda ktery byl obecnym prinosem pro lidstvo a MZ take nebyl na jeho pohrbu a nikde za to nebyl kritizovan. Holt prezident nechodi na kazdy pohreb.

+1/0
25.3.2017 9:06

K79a66r68e16l 53B44o52č83e96k 9130283694699

Paní Kiššová, není to zábavné, že všichni ti odpůrci kardinála Vlka, kteří mu vyčítají jeho náboženství, jsou zároveň velcí odpůrci muslimů? A tam se vždy horlivě odvolávají na evropské křesťanské hodnoty, zatímco tady jsou pro ně tyto hodnoty najednou nepřijatelné. Jsou fakt už jenom k smíchu. Podobně jako Zeman.

+2/0
25.3.2017 8:22
Foto

M38a35r64i31e 24J57a24n43d41o43v71á 8731313585186

Zajímavý postřehR^, tomu by se mohlo říkat "Zemanova zásadovost" :-)

0/0
25.3.2017 8:32

K95a29r14e83l 92B96o29č79e85k 9580823274909

Zásadovost ani ne, hloupost.

+1/0
25.3.2017 8:40

J44o89s28e37f 98N37o77ž28i58č92k20a 5855301189156

Jako obvykle úplně mimo:

Panu Vlkovi tady téměř nikdo (možná vyjma pana Čumpelíka) jeho náboženství nevyčítá. Řada diskutérů pouze poukazuje na to, že jelikož většina obyvatel ČR není věřících, tak se nedomnívají, že je nepsanou povinností českého prezidenta zúčastnit se pohřbu významného církevního představitele.

Také není pravdou, že každý, kdo není zastáncem masivního přijímání muslimských imigrantů, se odvolává na evropské křesťanské hodnoty. Nehledě na to, že uznávat křesťanské hodnoty automaticky neznamená být příznivcem římskokatolické církve. Ale to je pro vás na pochopení asi příliš složité (a pro paní Jandovou rovněž). :-P

+3/0
25.3.2017 9:21
Foto

M44a19r96i57e 24J47a10n13d16o97v89á 8821783525466

Pane Nožičko, není tu na blogu mnoho lidí, kteří by byli méně chápaví než vy, navzdory vašemu vzdělání a povolání, jak jste dokázal mimo jiné vaší reakcí na moje "škemrání" o karmu. Tak se nestarejte o chápavost jiných, když s tou svojí máte plnou hlavu práce. Já když jsem napsala v jiné diskusi, že většina Čechů nechodí na muzikály, a přesto Zeman vyznamenal muzikálového zpěváka Hůlku, tak jste mi dal mínus. Přitom je to to samé, jako vaše hloupé poukazování na počet nevěřících. A jen tak mimochodem, patřím mezi ně.

+3/−1
25.3.2017 13:27

J39o78s67e95f 16N42o16ž93i55č72k65a 5965201979956

Paní Jandová, komu nebylo shůry dáno, tak to asi nechápe, ale to vaše přirovnání s Hůlkou a muzikály (nikoliv v jiné diskusi, ale v této ;-)) je nesmyslné. Tak jako je nesmyslné, když vy ve svém blogu na tohle téma argumentujete tím, že Klaus šel na Havlův pohřeb, přestože se spolu rádi neměli. Člověk, který je dostatečně chápavý, zkrátka uzná, že arcibiskup není pro většinu občanů stejně významný post jako prezident.

P. S. On snad Zeman za dobu, co je prezidentem, nevyznamenal i několik kněží?

+1/−1
25.3.2017 14:25
Foto

M78a57r86i31e 32J71a21n82d24o84v46á 8101453575566

Ale já vím, že vám nebylo shůry dáno :-/

+2/−1
25.3.2017 14:45

P90e48t48r 90K95o14r52e24c24k58y 2713527983461

Církev a zvláště katolická a její vysocí hodnostáři jsou známí pouze velkou touhou po majetku, což je velký skok od původní myšlenky..pan Vlk je pro mě člověk jako ostatní, prožil si svůj život a odešel. V hodně věcech s panem prezidentem nesouhlasím, ale toto je jeho rozhodnutí a navíc si myslím, že reprezentuje názor většiny národa, ateistů, kteří jsou zvláště v poslední době znechuceni bojem o majetek...každý den odchází mnoho dobrých, ale na veřejnosti neznámých lidí, kteří něco vykonali pro svou rodinu a ostatní lidé a prezident se taky nedostaví ani nemají prostor v mediích..

+3/−4
25.3.2017 5:39

P25e51t31r 54K28o75r67e20c67k69y 2313547423661

..a ještě bych dodal. že nejsem ateista, ale nepotřebuji žádného prostředníka a ani barevný svatostánek, vyříkám si to v přírodě..

+3/0
25.3.2017 6:17

L60a58d84i25s54l17a81v 69L92a66k83e80r 2293859435326

Hysterický přísvek autorky nevypovídá nic o Miloši Zemanovi. Zato vypovídá mnoho o duševním stavu bloggerky.

Bývalý vysoký představitel jedné z církví zemřel. To je fakt. Není ovšem jasné, jakou spojitost vidí autorka mezi kardinálem Vlkem a presidentem České republiky. Kdyby Miloš Zeman byl věřícím katolíkem, pak bych rozuměl tomu, že se účastní pohřbu činovníka katolické církve (ovšem jako soukromá osoba, nikoliv jako reprezentant ČR).

Mám dotaz na autorku blogu: Copak jste dělala, když v roce 2008 zemřel prof. Muhamed Alí Šilhavý, předseda Ústředí muslimských obcí v ČR? Kritizovala jste tenkrát také, že se český president neúčastnil jeho pohřbu?

+5/−9
25.3.2017 0:44
Foto

M84a56r68i60e 68J65a69n42d34o88v86á 8681923165336

Nevím, jestli jestli je Zeman věřícím katolíkem, ale je dokonce biřmovaným katolíkem. A jen tak mimochodem: Duka sloužil v Lánech mši za Zemana a vlast.http://zpravy.idnes.cz/duka-odslouzi-na-pocest-zemana-bohosluzbu-fjd-/domaci.aspx?c=A151120_144606_domaci_ane

Takže za hysterika, navíc neznalého hysterika, jste tu vy.:-/

+9/−1
25.3.2017 7:17

M44a54r67i98e 68Š51í89p82k15o78v41á 5692122684837

Netuším jaký máte odhad věku. Ale ptát se autorky, co dělala před devíti lety, že nepsala co byste chtěl, mi přijde jaxi irelevantní.

0/0
25.3.2017 9:08

J53i81ř63í 98Č18u62m87p71e34l35í69k 5966566612111

Milá dámo,

jsem rád, že na ten pohřeb kardinála president nejde.

Náš národ je ve své většině ateistický a tak si myslím, že ten věnec je až dost.

Církve jsou zlo, protože manipulují s vědomím lidí a nejde jim o nic jiného, než o peníze. Potvrzují to i Církevní restituce.

Není rozdíl, mezi Křesťanskou, či Muslimskou vírou. V obou jde jen o zneužívání důvěry lidí. Jenom věřící to nepochopí. Křesťané, ani Muslimové.

Žádný Bůh, či Aláh není, je pouze příroda, která vám dala život a která vám ho zase vezme. Takže se raději modlete k té přírodě!

Kardinál neskončí v Nebi, ale v Zemi. To je vůle přírody a ta na Zemi rozhoduje.

+3/−11
25.3.2017 0:20

M57i34r48o98s83l21a77v 94K59u26l15h24a97v58ý 5989802261

K věci: kardinál měl řadu kritických proslovů i na Zemana, ať už šlo o církevní restituce nebo o uchvácení katedrály. Toť osobní rovina. Silná většina občanů s úsilím pana Vlka nesouhlasila, na pohřeb by mu nešla a prezident jen jedním z těchto občanů; vůči důchodci, bývalému katolickému hodnostáři, nemá žádnou reprezentativní povinnost a pokud není praktikující katolík, tak pro něj určitě neplatí jedno z přikázání. miluj svého nepřítele, v tomto případě až za hrob.

+5/−2
25.3.2017 0:07
Foto

M59a70r89i78e 15J14a43n98d18o84v69á 8521173505416

Drtivá většina občanů nechodí na muzikály, a přesto Zeman vyznamenal muzikálového zpěváka Hůlku :-/;-D

+5/−3
25.3.2017 7:21
Foto

M58a66r79i57e 58J33a72n34d37o75v48á 8101583625166

A mínusy od Zemanových patolízalů mi nevadí, i kdyby to byl vysokoškolsky vzdělaný učitel :-/:-)

+1/0
25.3.2017 8:53

J55a73n64a 78N28ě50m56e66č57k25o62v38á 3403134371636

Za prvé, pokud vím, pan prezident se vyjádřil, že není pokrytcem, aby chodil na pohřeb člověka, s nímž měl neshody. Někdo tomu říká hulvátství, já vzácná upřímnost a rovnost. Opravdu není povinností kohokoliv se všemi vycházet, natož je mít v úctě a ještě hůř, povinně obíhat jejich pohřby. Upřímně, zemřít Erdogan, tak jako prezident akorát tak pogratuluju Evropě, a nebudu se obtěžovat ani základní slušností vyjádření soustrasti. Člověk jako on si to nezaslouží. Dřív se tomu říkalo mít páteř; v případě pana prezidenta, neb kardinála Vlka fakt nejde přirovnávat k Erdoganovi, bych tomu asi říkala svědomí a vlastní názor a obojí je taktéž věci, jejichž respektování já naprosto uznávám.

No a za druhé, víra a taktéž nevíra (!!!) je osobní záležitostí každého člověka. Jako nevěřící opravdu nevím, proč bych se měla klanět komukoliv z církevních hodnostářů - i když myslím, že toto roli v rozhodování pana prezidenta nehrálo. Pro ilustraci - byla jsem kdysi přítomna na koncertu České mše vánoční Jana Jakuba Ryby. Aspoň takhle to naše místní farnost, která to skutečně jako pouhý koncert (!) s obrovským zájmem lidí pořádala celé roky, inzerovala. Jaké bylo překvapení místních, když ten jeden rok místo ohlášeného koncertu začala skutečná mše... a po nevěřících se na ní vyžadovala aktivní účast. Já, coby postkomunismem odkojené dítko, jsem neznala ani slovo, a připadala jsem si neskutečně zrazená, že mě církev takhle sprostým trikem vtáhla do nějakého takového rituálu. A ne, lidem na mši jsem tu ruku, kterou mi nabízeli, prostě já nepodala. Pro někoho nepřekonatelné hulvátství. Ale já bych tím zradila všechno, čemu věřím. A kromě neskutečně sprostého podrazu to pro mě byl hlavně výraz naprosté neúcty naší farnosti k nevěřícím. Jakým právem doslovně zamykají nevěřící v kostele a nutí je do modliteb??? Víckrát jsem do našeho kostela nevkročila.

Ať se vám to líbí nebo ne, každý člověk by měl jednat nejdřív podle svého svědomí - a až pak podle toho, co si o něm pomyslí lidi.

+7/−3
24.3.2017 22:51

I11v58a35n 66J49a34n36o56u87š83e31k 4885290510970

Ale on není člověk, on je prezident.

0/−1
25.3.2017 8:07

K86a35r53e15l 50B12o60k 7821837431131

Vaše vyjádření nesvědčí o Vaší velké inteligenci.

0/−1
25.3.2017 9:42

M51a26r54t95i19n 32B78u50s81i60d33e36a 4593670

No, nemám nic proti panu kardinálovi ...ale proč by tam musel být president? Církev je snad odloučena od státu.

Proč by se musel president účastnit pohřbu zrovna katolického představitele? Nebo by měla být účast prezidenta povinná na pohřbech představitelů všech církví? Kolik jich u nás působí? Jsou si církve u nás rovny?

Pakliže necítí potřebu se zúčastnit jako člověk, sám za sebe ...nevidím důvod, proč by tam musel být za stát. Nejedná se přece o státní pohřeb.

Navíc si myslím, že by to Zeman schytal i v případě, že by se zúčastnil...hned by se na něj snesla kritika, že je neupřímný, že honí jen politické body, že by si to kardinál Vlk nepřál, a že znesvětil obřad, tím, že se tam vecpal atd..

Takže Zeman si nevybere...a naopak kritik si vybere vždycky, co se mu hodí..

Ale mně tenhle jeho postoj připadá přirozenější nežli jeho osobní účast.

+10/−3
24.3.2017 22:33

J88o43s89e97f 97N58o78ž32i71č57k86a 5385521539786

Přesně tak. Navíc, jak jsem se dočetl dnes v novinách, tak premiér a předsedové obou komor parlamentu na ten pohřeb také nejdou.

+10/−2
24.3.2017 22:43

V66á54c83l50a94v 38K26o33p19ř43i48v38a 1954250475291

Sekularizace s tím nemá nic společného. Když jsou církevní slavnosti, např. oslavy výročí sv. Václava, tak Zeman exhibuje. Nebo si nechá sloužit za sebe mši, to o sekularizaci nemelete co?

+6/−6
24.3.2017 23:18

M45a19r25t51i13n 12B13u61s71i55d63e86a 4123510

Je to o tom, co je je v sekulárním státě dobrovolné a co povinné..

Jestli se prezident zúčastní nějaké církevní akce nebo pohřbu, záleží jen na něm..

Stejně tak záleží jen na církvi, jestli za něj odslouží nějakou mši nebo neodslouží..

+3/−1
25.3.2017 0:12

V39á65c33l66a41v 65K94o19p35ř57i55v93a 1614120815201

V těchto chvílích má zastupovat občany-stát.

+1/−1
25.3.2017 7:38

M59i85l61a42n 44K34e49s50l 2276946983308

Takových lidských ubožáků jako je prezident je nás asi moc.Budou to snad všichni ti,co nesouhlasili ze způsobem provedení či rozsahem církevních restitucí.Za způsob jednání o nich si vysloužil kardinál přezdívku "církevní harpagon" .Ti lidští ubožáci si myslí,že prezident nemusel na pohřeb jít.Záleželo jen na jeho osobním rozhodnutí.Sice všeobecně platí,že o mrtvém jen to dobré,ale nechtějme po nikom,aby se přetvařoval.Nakonec,kdyby se zúčastnil tak by byl nařčen z přetvářky.

+2/−4
24.3.2017 22:29

J62o91s85e86f 67K84l76a17t 3729107163211

Ani nevíte jak hlubokou pravdu máte :-)

+4/−7
24.3.2017 21:42

J71o89s24e62f 49L31e91i53n74e19r 8237289617612

Miloš Zeman nedokáže překročit svůj vlastní stín.R^

+6/−6
24.3.2017 20:35

V11l21a69s33t45i77m72i19l 32K67r71a78u86s 3883124754973

Lépe to snad ani napsat nejde! Dal jsem karmu. R^

+8/−7
24.3.2017 20:01

L87i95b47o78r 94J13a57n96e52č85e85k 4115105405841

Lepe by to napsat slo, ale nejlepsi by to bylo nenapsat vubec.;-)

0/0
26.3.2017 18:49

M74i97c60h40a39l 98S90v82o53b98o20d37a 5738478546921

Nejsem si jistý jestli by to bylo dobře,nebo špatně.Ve starověku panovníci byli schopni respektovat dobu truchlení nepřítele.Takže i v době války byli schopni obyčejné elementární slušnosti vůči někomu koho nenáviděli.Na druhou stranu nedovedu si představit situaci,kdyby se pohřbu skutečně osobně zúčastnil.Bylo by to podobné jako s korunovačními klenoty?

+9/−3
24.3.2017 19:33

K64a78r71e43l 32B58o14č13e68k 9820473434779

Nebo jako s pohřbem Michala Kováče.

0/0
24.3.2017 20:13

K41a34r57e68l 20B48o56k 7881207911531

Je velice dobře, že prezident Zeman se pohřbu nezúčastní. Na pohřbu se sejdou jen slušní a vychovaní lidé.

+12/−7
24.3.2017 19:23
Foto

V87l84a19d14i57m58í63r 41Š73ť24a51s78t51n36ý 1801156245233

V tom případě není panu prezidentovi proč spílat.

+5/0
24.3.2017 19:39
Foto

V95l61a66d66i35m84í87r 71Š79ť84a36s61t49n76ý 1921616395733

...Proto je zván i na pohřby cizích státníků.....v tom to bude paní Kišová, kardinál Vlk byl totiž církevním hodnostářem, ale ne státníkem, Zeman mu tedy není svou přítomností na pohřbu povinován a tím, že příliš nenalezli za života zrovna shodu, je ten věnec tak akorát. Nemusíte se snažit v tom hledat něco jiného.

+15/−7
24.3.2017 19:16

P98a49v70e94l 68K94o64v35á15ř 2524513531969

Jo, jako až z nejhlubší ...*. .

0/0
24.3.2017 22:00

P51a94v31e53l 65K68o10v23á39ř 2284313951249

Omyl prosím, patří jiné stati.

0/0
24.3.2017 22:02

M64a80r61t22i15n51a 85M19o20u55d27r40á 7350603246839

Chcete snad naznačit, že je arcibiskup nebo třeba kardinál státník?

(wiki: "Státník je politik, který je chápán jako autorita ve vedení státu nebo jeho zastupování navenek. Za státníka je obvykle označován prezident a předseda vlády.")

Nebo si mám myslet, že výsadní pozice někdejších papalášů z řad KSČ dnes náleží představitelům katolické církve? Takže kardinál je dnes v podobné pozici jako kdysi třeba generální tajemník KSČ?

Myslela jsem, že jsme sekulární stát.

+13/−8
24.3.2017 18:57
Foto

V40l89a29d83i62m82í94r 79Š75ť78a32s20t52n13ý 1351166245163

Byla jste rychlejší:-)

+7/−2
24.3.2017 19:17

L82u59m83í29r 42V40i97t78h21a 2697697396812

Arcibiskup Vlk byl pro spoustu občanů tohoto státu autoritou, morálním vzorem. Možná dokonce procí občanů, než pro které je morálním vzorem Miloš Zeman.

+4/−2
24.3.2017 19:20
Foto

V37l19a92d54i64m47í10r 43Š87ť11a38s11t61n48ý 1591136945483

A v čem vidíte rozpor? Ti, kteří k tomu mají puzení, mu na pohřeb půjdou, ti ostatní ne.

+9/−1
24.3.2017 19:25

M44a80r50t41i80n52a 41M21o18u23d92r53á 7230523666849

No a? Spousty jiných občanů zase vůbec nezajímal.

A řekla bych, že většinu.

Některé dokonce rozčiloval, ale tak už to chodí. Nikdo se nezalíbí všem. Ale dělat z něj protěžovanou osobu s výsadními právy? Vždyť u toho svého pohřbu už ani nebyl.

+5/−2
24.3.2017 22:19
Foto

K77a54r14e12l 91C27a23c77h 8809964455694

No z mého pohledu je kardinál opravdu něco jako tajemník ústředního výboru a generálním je pak papež. Pro mně jsou veškeré církve politickými organizacemi, protože opravdu nevidím v existenci církví jiný účel, než organizovat lidem život a to není nic jiného než politika.

+1/0
25.3.2017 10:03

J39a45n 59Z44i39e28g38l57e38r 1941976841408

Miloš Zeman ještě jako předseda vlády dal souhlas s bombardováním Srbska.

+1/−4
24.3.2017 18:53

M71a93r85t90i31n25a 60M56o57u45d67r84á 7810703626839

A Vlk ho bránil vlastním tělem

+7/0
24.3.2017 18:57

V15o70k51o17u81n 75V78l93a63d94i83m56i68r 8102468829198

Koho? Jaky VLk, ti se do evropy teprve vraceji.

+1/−1
24.3.2017 19:09
Foto

V25l11a95d96i26m34í48r 98Š12ť53a62s87t81n54ý 1231666165313

To byl Germánský frk? To jsme se zasmáli.

+3/0
24.3.2017 19:18

V23o31k16o45u17n 97V12l44a61d24i24m73i48r 8292668879848

LMAA.

0/0
24.3.2017 20:06

J53i38ř45í 15J68i96r54o92u93d33e80k 8966889624434

Vy, že:-P

0/0
24.3.2017 23:26



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.