Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J50i68r59i 68B41i17l29i39n78a 5738780967

Vyslehal jsem (opravdu jen symbolicky) 6 svych kanadskych kamaradek zde na Yukonu.

Bylo to spatne? 8-o

0/0
25.4.2017 6:11
Foto

J27i40ř53í 52K50l72i15c95p76e42r18a 1136750836

Genderově nevyvážený článek nerespektuje právo mužů oslavit příchod jara. A autorka matlá dohromady věci, které spolu vůbec nesouvisí. Řekl bych, že si nezaslouží vyšlehat pomlázkou, protože která není vyšlehaná, do roka uschne....:-);-D;-O

0/0
25.4.2017 2:04
Foto

R23i92c36h36a46r59d 83N22e17u28g58e61b38a12u98e38r 6958579946572

Omlouvám s tímto všem ženám, které jsme kdy pomlázkou zmlátil.

0/0
24.4.2017 9:11
Foto

M30a82r95t49i35n 50R83o56t91t18e59r 2565912569927

Jste především hloupá.

Každý normální kluk ví, že se mrská jen tak na oko. Nikdy jsem nezažil v okolí, že by někdo holku zmlátil až to bolí. Jde jen o tu symboliku.

Ztráta těchto tradic je jen dalším krokem k uniformitě společnosti, kterou určitě nechcete, to mi věřte.

+2/−1
24.4.2017 7:14

J36a13n 51H37r28u22z15a 8324348929877

Především je třeba předávat tradice. Účelem pomlázky je dotykem (nikoliv šleháním nebo mlácením) symbolicky předat ženě jarní sílu a zdraví rašícího vrbového proutku nebo proudem vody a ona chlapce odměňuje zdobeným vejcem, symbolem života. Toto jsem vysvětlil svým dětem a i dnes vnukům.

+1/0
24.4.2017 13:52

J43a13n96a 48S46t60e17h28l63í40k96o85v11á 2949750360306

hm, tak v tom případě je mezi námi hodně nenormálních kluků..

0/0
24.4.2017 15:43
Foto

M98i67l12u69š80e 18O72n34d53r29e75j45á25t59o70v56á 3473178807595

Když je to jen "na oko", tak proč tedy? Prozradím Vám: nikdo touto tradicí neomládne. Opravdu. Já mám ráda věci, které mají smysl, tohle mezi ně nepatří. Je mi to ale fuk, nemusím (ani nechci) rozumět všemu. Jak se říká, proti gustu... nechť si každý žije/nechá vypráskat po svém :-)

0/0
25.4.2017 0:16

M53i71l98o48s73l92a61v 39J26o50s41í52f85k84o 6322656893282

Ježíšek vám dárky taky nepřinese a přesto na něj všichni čekají. Vsadím se, že i Vy.

0/0
25.4.2017 7:36

K62a93r33l23a 91N40o40v82á47k79o35v39á 4634872935757

Taky vám něco prozradím : na soužití budoucích manželů nemá pražádný vliv to, zda měla nevěsta ve svatební den na sobě něco nového, něco starého, něco půjčeného, něco modrého, zda se rozbíjel talíř a házela rýže, dokonce ani to, zda se snoubenci brali v květnu nebo v jiný měsíc.

Taky nemá žádný smysl na vánoce řezat stromy, nosit si je do bytu a zdobit tretkami.

Přesto tyto nesmysly dost nevěst dodržuje a většina z nás zdobí stromeček, aby měl kam (neexistující) Ježíšek dávat dárky.

Zvyky a tradice se většinou neopírají o racionálno. Můžeme samozřejmě dělat jen to, co je přísně racionální, ale pak ten život bude dost chudý.

+1/0
25.4.2017 9:13

J75i37n68d62ř94i87š55k42a 17B12u87r33g58e40r36o15v65á 3295534858355

A teď jste mi zkazila Velikonoce! Šťastná?!

+1/0
23.4.2017 20:41

J39a78n67a 17S90t54e80h13l86í86k53o57v19á 2189940960366

?

0/0
24.4.2017 15:43

M32a74r47t90i15n 89H52e17r33á17k 4528300731441

Bezva názor. Vydržte a buďte dál kamenem v tom proudu. Je zábavné sledovat, jak to berou lidi jako útok na jejich "normálnost".

0/0
23.4.2017 18:08

P43e17t49r 46P57e10t54ř13í42k 3731380301248

Na ZŠ se skoro všechny spolužačky na koledníky těšily, netěšily se ty ne moc pěkný, na něž nikdo nechodil a "mrskút" odsuzovaly stejně jako autorka...

+1/0
23.4.2017 10:16

J43a74n49a 31S41t18e38h95l78í48k44o33v88á 2259100670476

kdo nechce, nechápe..

+1/0
23.4.2017 11:56
Foto

A37n82t22o52n20í50n 68B71r47z95o80b29o41h73a61t83ý 9745193419825

Není nic jednoduššího, než se na Velikonoce zavřít a nikoho nepouštět. Ale není to škoda?

+2/0
22.4.2017 19:29

P84e21t21r44a 47K63i68š14o22v68á 7845549459

No to určitě je. Nebylo by ještě jednodušší, kdyby se na návštěvu chodilo bez pomlázky, aby se tohle dilema ani nemuselo řešit? :-)

+1/0
22.4.2017 19:59

K94a45m55i18l 71S33e34d79l59á92č21e56k 1766479746821

My jsme doma nekuřáci. Nejjednodušší pro nás tedy je, když se u nás návštěva ani nepokouší kouřit. A jelikož naše návštěvy nejsou idioti, tak se o to ani nepokoušejí. Pokud by to nekouření ale stejně nerespektovaly, tak bychom je domů ani nezvali.

Na druhou stranu existují lidé, kteří doma kouří a chodí k nim kuřácké návštěvy. Jejich věc. Proč bych jim to bral?

+2/0
22.4.2017 21:47

P48e23t16r67a 83K61i26š70o77v14á 7555809639

Souhlasím, že je to o vzájemném respektu, a právě o ten mi jde, ne o nějaké zakazování. Kuřák se v nekuřácké domácnosti nejdřív zeptá, jestli si může zapálit. Určitě nezapaluje cigaretu už ve dveřích, aby hostiteli foukl dým do tváře, sotva otevře :-).

0/0
22.4.2017 23:18

K58a77m21i36l 82S46e37d16l75á13č84e17k 1136359276101

Takže? Máte zkušenost s pitomci nebo je ta tradice sama o sobě špatná (jak píšete v blogu)?

+1/0
23.4.2017 6:56

P86e70t26r93a 31K72i54š77o85v60á 7435299839

Z mého pohledu je špatné, že ke zkušenostem s pitomci při této příležitosti opakovaně dochází. Umožňuje to pojetí této tradice, které někde stále přetrvává. V diskusi jsem to vysvětlovala už opakovaně.

0/0
23.4.2017 12:21

K40a66m76i53l 25S11e24d10l30á92č11e46k 1766729206301

1. v blogu tvrdíte, že ta tradice je špatná. Takto kategoricky.

2. opakovaní zkušenosti ten argument ve skutečnosti vůbec nikam neposouvá. Naprosto stejně můžete argumentovat u milionu jiných věcí (sport, automobilová doprava, sex, pejskaření,...) a bude to stejně slabé.

Celé se to neustále motá okolo toho, že lidé kolem Vás jsou pitomci, kteří nechtějí respektovat Váš odpor k této tradici. Zkrátka tvrdíte ostatním lidem, že tradice, kterou mají rádi, je špatná, protože kolem Vás jsou idioti. Kdyby Váš blog byla stížnost na idioty, tak by to prostě vyznělo úplně jinak, než stížnost na to, že jiné rodiny mají z pomlázky radost.

Kdybyste chtělo zpochybnit mojí předchozí větu:

"Protože některé tradice jsou prostě špatné. I kdyby 99 ze 100 chlapů a chlapců...Kvůli tomu jednomu idiotovi...je tahle tradice špatná...legitimizuje násilí...A je úplně jedno, v jak velkém zlomku případů..."

Prostě tvrdíte, že babička která má radost, že jí přišel vnouček vyšlehat, tak dělá něco špatné, legitimizuje násilí a celé je to fujky.

0/0
23.4.2017 15:13

P60e80t35r97a 70K89i43š39o85v42á 7845339429

Já Vám v první řadě děkuji za kultivovanou diskusi :-). Zkusím shrnout, co jsem psala už níže.

1. Ano, můj názor je, že tradice, která ospravedlňuje násilí, je špatná. Nikde nevolám po jejím zákazu, jen mě odpuzuje záporná stránka věci, na kterou jsem chtěla upozornit. Že tato stránka existuje i jinde než v mém okolí, potvrzují zkušenosti mnoha žen, některé se tak vyjádřily i přímo v této diskusi. Pro většinu, která to nezažila, je bolestivá pomlázka buď nesmysl nebo drobnost, která se vyřeší prostě tak, že žena příště neotevře. Což je teda trochu na hlavu, trestá se vlastně oběť - místo aby se násilníkovi řeklo "hele Franto dost, chováš se jak hovado, příště na mrskut nepůjdeš", poradí se oběti "Máňo, tak příště neotvírej, když se ti pomlázka nelíbí". Netvrdím, že se to děje běžně, ale děje se. Jaký podíl musí být těchto případů, aby se uznalo, že pomlázka chápaná jako povolené a tolerované násilí, je špatně? Stačí 1 ze 100, nebo to musí být 1 z 20, 1 z 10?

2. Sport, automobilová doprava, sex, pejskaření, vztahy i manželství, co tu taky bylo zmíněno, to všechno jsou věci důležité a obecně přínosné, těžko se bez nich obejít nebo je změnit tak, aby při nich už k žádným špatným zkušenostem nedocházelo. U pomlázky by to myslím šlo a ani by to tak nebolelo... některé :-). I když je pro řadu mužů asi těžké vzdát se představy, že se na jejich pomlázku všechny ženské okolo těší, a když ne, tak jsou divné, blbé, šeredy nebo všechno dohromady - i to tahle diskuse hezky ukázala :-).

0/0
23.4.2017 17:21

K50a32m12i17l 32S45e45d18l62á86č33e12k 1986669776251

1. Předně chci říci (pokud to není jasné z mých ostatních komentářů), že vůbec nezpochybňuji negativní zkušenosti Vaše ani jiných. Souhlasím s Vámi i v tom, že pokud se někdo chová surově, tak je jednoznačně vina na jeho straně a to by mu mělo dát okolí i najevo.

Nemyslím, že by tu kdokoliv obhajoval pomlázku jako povolenku pro násilí. To, v čem s Vámi nesouhlasím já, je že ve svém blogu (poslední odstavec před omluvnými body) odsuzujete pomlázku jako zlo, a to samu o sobě. To, že je to pro spoustu lidí oboustranná radost, Vás prostě nezajímá. Je to prostě zlo a basta. Na to máte ale dost slabé argumenty.

2. Byly to pouze příklady (a např. takové pejskaření určitě není věc obecně důležitá), ale vymyslet si můžete obrovskou spoustu věcí, u kterých byste mohla stejně tak vytáhnout, že jedna negativní zkušenost ze sta znamená, že ta věc sama o sobě je zlo. To nemluvě o tom, že u některých těch věcí dochází dokonce ke zmrzačení nebo úmrtí, a přesto by Vám přišlo absurdní odsoudit tu činnost jako takovou.

Mě by opravdu nebolelo zrušení pomlázky. Na druhou stranu ale nemám potřebu plivat na něco, co se jiným lidem líbí (viz. můj předchozí příklad s babičkou). Chápu, že Vy jste to asi tak úplně nemyslela, jako plivání na cizí radost, ale ten konec blogu je prostě nešťastný. Vlastně ten konec je jediné, v čem máme spor.

0/0
23.4.2017 19:27

P56e54t10r43a 56K34i78š17o31v22á 7495339479

1. Předtím jste psal o idiotech v mém okolí, tak jsem ráda, že se mnou souhlasíte, že výskyt idiotů není takto úzce omezen, ale bohužel je daleko širší :-). A taky jsem ráda, že se víceméně shodneme. Ten závěr (stejně jako název a úvodní přirovnání) je záměrně formulován takto ostře, aby vyvolal pozornost a polemiku. Vašemu příkladu s babičkou rozumím a určitě jí radost brát nechci, i když myslím, že by ji měla i z vnoučkovy návštěvy bez mrskačky. Otázka je, kolik radosti většiny může vyvážit bolest menšiny, protože je jisté, že k nějaké bolesti, které by bez pomlázky nebylo, pokaždé dojde.

2.S příklady je to vždycky ošemetné, žádný není přesný. Tradice pomlázky je totiž založená na tom, že jedna skupina dělá něco druhé, správně to má dělat jen jako a v legraci, ale... Napadla mě jiná tradice, na které by to muži mohli pochopit. Na vojně nebo na internátních školách bývaly zavedené určité zvyklosti a rituály spojené s přijímáním nováčků, bažantů. Většinou to byla jen zábava, na kterou se pak vesele vzpomínalo, a k žádné újmě nedošlo. Asi jen menšina s tím měla opravdu problém, třeba ne zrovna bolest či zranění, ale jen ponížení a nepříjemné zážitky. A nakonec se tahle tradiční zábava, která se většině líbila a ve správné a surovci nezneužité podobě byla celkem nevinná, pojmenovala šikanou a začala potírat.

0/0
24.4.2017 15:00

K66a82m25i90l 66S78e69d97l39á54č36e74k 1226969936121

1. zatímco s tou ženskou obřízkou nemám problém (chci říci, že jsem Vás pochopil), tak s tím závěrem nemůžu souhlasit. Popravdě, mám podezření, že jste ten závěr myslela zcela vážně, ale možná Vás diskuse lehce obměkčila. :-)

Je docela nepodstatné, jak se díváte na radost babičky z návštěvy vnoučka bez mrskačky. Ona prostě chce, aby ta mrskačka byla.

No, s tou bolestí a radostí je podstatný prvek dobrovolnosti. Nechceme se přece dostat do stavu nějaké řízené společnosti, kde bude někdo vypočítávat (pro dobro lidu) bilanci radosti a bolesti a podle toho činnosti regulovat.

A priori můžeme předpokládat, že ta bilance je silně pozitivní, pokud se lidé můžou dobrovolně rozhodnout. U dětí musí za ně holt rozhodovat rodiče. Problém nastává, když je někdo k něčemu nucen. Pak je problém nucení, nikoliv ta činnost samotná.

2. S příklady je to ošemetné, ale já Vám na nich rozporoval pouze jeden konkrétní argument. Co se týče toho Vašeho příkladu, tak musím znovu zopakovat problém dobrovolnosti (o té nemůže být u vojáků ZVS řeč).

Chápu, že můžete namítat, že u malých děvčat je to nedobrovolné dodržování tradice, ale tak to prostě u dětí je. Pokud je malým dívkám ubližováno, tak jsou na vině jejich rodiče, nikoliv pomlázka.

0/0
25.4.2017 7:43

K94a70r32l64a 24N38o87v84á88k85o25v52á 4944842195947

Šikana není a nebyla nikdy nevinná a těžko se šikanovaným kdy líbila. Pletete dvě věci dohromady.

Zábava, která se oběma stranám líbí a mají z ní legraci, se těžko nazývá šikanou. Šikana je něco úplně jiného. Taky jsem svého času (už je to opravdu mnoho let) bydlela na internátě, byl "smíšený" - v části bydlely holky, v části kluci, ale zábavu a určité rituály jsme měli společné. Přijímání nováčků spočívalo v tom, že byli "pasováni" do studentského stavu (dřevěným, čí spíš papírovým mečem z lepenky v pokleku studenty nejvyššího ročníku), dostali odznak, byli lehce pokropeni vodou. Následovala zábava - tanec, občerstvení, soutěže, např. o nejsilnějšího prváka (v páce), nejrychlejšího prváka (v běhu), prváka, který sní pět minut nejvíc knedlíků atd. Soutěží se zúčastnil, kdo chtěl, rozhodně nebyly "povinné". Vy byste to nejspíš dnes potírala jako šikanu, protože někoho může ponižovat, že má pokleknout, je poklepán kusem lepenky na rameno a pak pokropen. Asi by se nic nestalo, kdyby se někdo z prváků takového rituálu nezúčastnil, ale pokud vím, všichni se na to těšili..

Nicméně chápu, že byly a jsou i drsné rituály, které se šikanou nazývají právem a je třeba je potírat, protože způsobují fyzickou a psychickou újmu.

A to je právě ten rozdíl : Když vás někdo na ulici nebo i doma proti vaší vůli zmlátí proutkem, pomlázkou nebo čímkoliv, je jedno, který je to den. To není tradice, to je normální ublížení na zdraví, výtržnost, porušení domovní svobody, podle intenzity a charakteru útoku. Takže volejte policii a pokud to tato odbude poukazem na tradici, stěžujte si i na policii. Takové chování je třeba potírat, ať se děje kterýkoliv den v roce. Stejně tak, jako je třeba potírat šikanu, ale nikoliv neškodné tradice a rituály.

0/0
25.4.2017 9:50

P22e69t95r13a 18K21i42š86o17v27á 7275109729

Svět není černobílý. Není jen symbolická pomlázka na jedné straně a surové mlácení na druhé, není to buď nevinný rituál přijímání nováčků, nebo šikana, a mezi tím nic, jen zející propast, takže je vždycky úplně jasné, co kam patří. Bylo by to hezké a snadné, jenže ve skutečnosti je mezi těmito dvěma póly šedá zóna se spoustou případů, kdy to pro jednu stranu zábava už určitě není, ale na volání policie to taky ještě není. Hranice mezi nevinnou zábavou a násilím či ponižováním bývají velmi tenké. A právě v tom vidím problém obou těchto tradic. Samozřejmě, že pojmenovat okaté případy jako ublížení na zdraví nebo výtržnost je snadné, ale ty jsou jen špičkou ledovce, kterou už nejde přehlédnout.

Takže ne, nepletu dohromady dvě různé věci, ony takhle spletené jsou už ve své podstatě. Nevinné rituály mohou snadno přerůst v šikanu a pomlázka v bití, přičemž určit tu hranici a přesně v ten moment akci zarazit je dost obtížné.

0/0
25.4.2017 13:24
Foto

J68i44ř36í 84K15l36i50c27p67e33r38a 1946400116

Jestli k někomu chodí na návštěvu pitomci a násilníci, tak nevím proč a kdo si je pouští do bytu, má buď smůlu a nebo jsou to jeho kamarádi. Rozhodně nevím, proč se tak flagelantsky chová....

0/0
25.4.2017 2:10

K79r63y26š12t53o44f 41L62a52n11í89k 1929830385445

fajn pohled, takovy socialisticky, nebo aktualne evropsky. i kdyz s tim nemusim mit nic spolecneho, pokud nechci, ale se mi to stejne nelibi, tak to radeji zrušíme vsem.

a srovnani s obřízkou je na urovni holinek a hodinek, oboji se natahuji..

+4/0
22.4.2017 10:59

I56v95a 21D87o21l30a51n88s67k89á 2583686770530

Nektere tradice si proste zaslouzi aby se proti nim zvedaly hlasy. Jako divce mi pomlazka vzdy byla trapna a klidne bych se bez ni obesla. Neni to jediny zvyk, ktery si zaslouzi uvahu. Ve Spanelsku se take podivali novyma ocima na byci zapasy.

+3/−2
22.4.2017 7:45

K46a66m18i77l 19S61e33d89l24á72č64e41k 1166909346931

"Jako divce mi pomlazka vzdy byla trapna a klidne bych se bez ni obesla." To je podle Vás dostatečný důvod na odsouzení této tradice? Mně to taky připadalo vždycky trapné a koledovat jsem byl naposled jako asi tak šestiletý. Nikdy mi to prostě nesedlo. Jenomže mnoha jiným lidem se to líbí, takže co?

+1/0
22.4.2017 11:44

I21v51a 22D81o20l36a27n16s28k79á 2383736580220

Asi nejsem sama komu se to nelibi, jinak by tady o tom nebyla debata. Moji japonsti pratele na to jen ziraji: pro ne je to nevysvetlitelne barbarstvi at uz se to opentli jak chce. (Ostatne zkuste Japonci vysvetlit proc u nas zajicek roznasi vajicka - ja sama to nevim.)

0/0
22.4.2017 20:05

K93a75m62i18l 15S43e80d25l73á75č20e65k 1816479326791

No určitě nejste sama, komu se pomlázka nelíbí. Někomu se to ale zase líbí. Kdo jsem, abych šmahem odsoudil celou tradici, jenom protože mně nevoní? Já a moje rodina se toho prostě neúčastníme.

+1/0
22.4.2017 21:43

I24v59a 63D72o77l16a55n94s42k20á 2493126580380

Vidim, ze mi nedoprejete vyjadrit muj nazor pokud se vam nelibi. To je vse co jsem si z debaty s vami odnesla.

0/0
22.4.2017 21:58

K33a59m41i11l 78S88e77d96l85á89č23e94k 1776469706541

Paní Kišová v blogu šmahem odsoudila celou tradici. Vy v tomto za ní stojíte (nebo se pletu?).

Jak Vám nedopřeji vyjádřit názor, to nevím a nechápu. Názor vyjadřujete, ne?

Vy tvrdíte, že ta tradice je špatná. Já tvrdím, že je špatné šmahem odsoudit takovou tradici. Proč mi nedopřejete vyjádřit můj názor? ;-)

Já rozporoval Vaší argumentaci osobní zkušeností (zkušenost mám dokonce podobnou). Asi se Vám to nelíbí. No co už. Je mi líto, že jsem Vás dostatečně neobohatil.

+1/0
23.4.2017 7:08

P53e78t83r 47M65a78t20ě84j44ů 5868291665741

Asi má depku,žádnej koledník si na ni letos nevzpoměl...

+4/−1
22.4.2017 7:44

K94r93y78š66t44o52f 60L34a79n68í42k 1119260735725

a to ještě prijde 1.máj...

0/0
22.4.2017 11:01

K59a81r38e19l 34Š87i65n70d27e20l72á53ř 3487562662909

Sice nejsem nijak velký příznivec pomlázky (žiji v Praze a co si budeme povídat, tady se na tradice nijak moc nehraje), ale srovnáváte nesrovnatelné.

Ano, obojí je tradicí, obojí je dokonce tradicí pohanskou a v tom srovnání sedí (stejně jako je "šlehání" předkřesťanské, je i ženská obřízka předislámská a novější náboženství je pouze přijala za své). Zde ale podobnost končí.

Protože pomlázka je postavená na dobrovolné bázi, zatímco ženská obřízka nikoli. Protože pomlázka je aktem symbolickým, bez zdravotních následků a ženská obřízka je aktem s vážnými zdravotními následky.To je to podstatné a důležité, vše ostatní je vedlejší. A je to zároveň ta věc, kterou se zásadním způsobem odlišují křesťanská a islámská kultura.

PS.: K té symbolice pomlázky. Nemusí být vnímána jenom jako symbol dominance muže nad ženou, ale i jako symbol oplodnění (a tedy plodnosti). Pomlázka zde symbolizuje nikoli dominující, trestající rákosku, ale falus. Vajíčka plodnost. Takové vnímání odpovídá právě pohanské symbolice více a odpovídá tomu i obecné vnímání těchto tradic.

+3/0
21.4.2017 21:15
Foto

M69i20l31o89š 95L43a38c43i92n19a 9299726206504

Žijeme v hodně blbé době. Ženy ztrácejí svojí ženskost a ještě si na tom zakládají a jsou na to hrdé. Pak se nemůžou divit že ubývá mužů džentlmenů a ženy se stávají pouhými sexuelními objekty. Už se těším až se na WC potkám ze ženou jak si od srdce ulevuje. Fakt to bude zážitek.

+1/0
21.4.2017 12:15

J46a48n15a 46S34t61e58h19l42í86k39o32v60á 2559710970226

tím že odmítám byť symbolický akt násilí ztrácím ženskost?

0/−2
21.4.2017 20:08

M76i23l76e72n89a 93Š82e75b25e53s94t25o24v67á 9913599764730

Jaký akt násilí? Je vidět, že dnešní zhýčkaní lidé asi neví (naštěstí) co je násilí. jinak by nemohli poplácání pomlázkou nazývat násilím.

+1/0
23.4.2017 11:38

M33i48l12o31s15l42a60v 77J44o60s72í82f82k71o 6942966523592

1. Možná feministka nejste, ale v tomto případě se tak vyjadřujete.

2. Když bude 99% lidí dobrých a jeden sketa, tak to kazí pohled na těch 99%?

3. Osobní zkušenost není přenositelná - tak proč potom neakceptujete osobní zkušenost tisíců jiných spokojených děvčat a žen. Ty nespokojené mohou přece říct předem NE.

4. V článku rozhodně dáváte pomlázku a ženskou obřízku na stejnou úroveň.

Ještě poznámku k tradicím - jsou dobré tradice a jsou špatné tradice. To, že je něco tradice, z toho špatnou věc nedělá. Přece nezakážete Vánoce jen proto, že je to tradice!!!!

+11/0
21.4.2017 11:18

A42l77o55i53s 31J70i19n17d63r92a 9270284467725

Je pravdou, ze nektere zeny z toho maji trauma, jak mi rekla jedna pritelkyne, napred nas "zmlatili" a pak jsme jim (chlapum) jeste musely nalivat (alkohol).

Pravdepobne k tomuto doslo v obdobi puberty, kdy samozrejme divky jsou extremne "citlive", ti co maji dcery v tomto veku vi sve.

Prirovnani v nadpisu clanku samozrejme kulha, autorka zrejme chtela pritahnout vetsi pozornost.

Rekl bych, ze autorka se muze tesit z toho, ze podle mych zkusenosti a predevsim ve mestech, i kdyz dnes uz i na vesnicich, se tento obycej praktikuje mene a mene, kazdy rok vidam mene a mene chlapcu s pomlazkou a hodne chlapcu uz odmita toto praktikovat, takze behem volneho dne zustavaji doma u svych pocitacu a mobilu......... Sam se snazim pomlazku transformovat u svych potomku na spise spolecenskou navstevni udalost, nicmene pomlazky pletli i ve skole, a svete div se, "instruktori" pleteni byly zeny a divky.......

0/0
21.4.2017 0:55
Foto

K83o80u47t59k19o55v17á 44H21e22l59e32n12a 4426707329300

Nevím, tuto tradici držím a mám ji ráda. Ne, nejsem masochistka, nikdy se mi totiž nestalo, že by mně či mé dceři kdokoli při pomlázce ublížil nebo nás tím jakkoli ponížil - vždy jde jen o něžné poplácání. Jasně, možná jsme nenarazily na násilnického týpka, i když k nám chodí jak malé děti, tak puberťáci, alkoholem posilnění mladí muži či třeba postarší sousedi. Zato jsem na násilnický typ muže narazila ve vztahu. Tak teď nevím, neměly by se zrušit vztahy???

+13/0
20.4.2017 20:52

P27e25t41r26a 97K28i78š26o41v22á 7965779669

Bez vztahů by se přece jen žilo hůř než bez pomlázky :-). A hlavně Vám nikdo neradí, že pokud máte špatnou zkušenost s nějakým násilníkem, nemáte už do žádného vztahu vstupovat a je po problému.

0/−1
21.4.2017 16:58
Foto

K59o26u23t10k97o11v33á 44H86e96l51e97n65a 4426937989670

Pokud k tomu budete stejně přistupovat i ve vztahu k Velikonocům, máte také po problému.

+2/0
21.4.2017 18:04

P75e46t40r71a 10K13i15š55o85v62á 7685439779

Vy takhle ke vztahům přistupujete?:-) Problém snad má ten násilník, ne žena, ať už je to na Velikonoce nebo jindy. A dokud se mu nedá najevo, že dělá něco špatně, bude v násilí pokračovat zase na jiných ženách. Že mu jedna žena zabrání v tom, aby násilí opakoval přímo na ní, přece není řešením jeho problému.

0/0
21.4.2017 18:21

K42a20m66i53l 61S43e19d12l43á68č98e85k 1396289886281

"Protože některé tradice jsou prostě špatné. I kdyby 99 ze 100 chlapů a chlapců,..."

0/0
22.4.2017 7:10
Foto

J41a84n83a 26M72a45j59o47v94á 4585222186543

Mohla byste mi ukázat násilníka, který je 364 dní beránek a v na Velikonoční pondělí, právě jen tehdy, popustí uzdu své vášni?

Jestli vy si nepletete příčinu a následek?

+1/0
22.4.2017 14:23

P22e48t64r11a 18K63i41š41o21v79á 7605899649

Chcete to i s adresou? :-) Fakt jsou chlapi, co si rádi praští, když můžou, a na Velikonoce mají pocit, že jo. A jinak se celý rok chovají slušně. Že jste s nikým takovou zkušenost neudělala - a jak taky, když jste doma pomlázku už dávno zrušili - ještě neznamená, že neexistují.

+1/0
22.4.2017 15:02



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.