Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Moje sousedky se na šmigrust těší. Nachystají spousty dobrot. Nejedná se o bití,spíše symbolické pošimrání..Kdyby nepřišel tak se urazí. Není nad dobré sousedské vztahy.

17 0
možnosti
FV

1. To srovnání s ženskou obřízkou nebylo zrovna šťastné, i když vás chápu.

2. Slovo východisko znamená něco jiného, než v jakém smyslu ho používáte.

3. Světe div se, i já nemám rád tzv. šupačku, připadá mi to pro ženy ponižující, hnusné.

15 1
možnosti
SN

S55a50r38a 53N31o31v23a

18. 4. 2017 18:23

V dětství mi pomlázka nevadila, u nás vždy chodily koledovat všechny děti, nikoho ani nenapadlo přemýšlet nad jejich pohlavím... Nedávno jsem byla v menším městě, kde jsem viděla, že chodí jen tatínkové s kluky i bandy puberťáků jsou jen kluci. Toho jsem se účastnit odmítla. Ale důrazné ne často nestačí, v lepším případě se musí několikrát zopakovat spolu s extrémně odmítavým a nenávistným výrazem spolu s extrémně feministickými řečmi, s kterými se sice neztotožňuju, ale, bohužel, jsou to jediné, co zabíralo! Nedovedu si představit, co musí prožívat holčičky na vesnici, které se toho nechtějí účastnit!!!Rv

11 2
možnosti
Foto

Ako chapec z dediny Vám prezradím, že dievčatá na dedine sa k tomu stavahjú rôzne a nikto z toho nejakú vedu nerobí. Len ženy, ktoré sa cítia byť hovorkyne ostatných žien, z toho robia ohromnú kauzu. :-)

3 1
možnosti
PV

P95a58v42e75l 61V51é84b26r

18. 4. 2017 18:14

Madam, pravidla tohoto blogu mně nedovolují se vyjádřit. Fanatismus v každé podobě (i ten feministický) je odpudivý.

7 4
možnosti
JK

To je taky nápad srovnávat obřízku s pomlázkou.

12 1
možnosti
TH

Neni spatne srovnavat tradice. Ktere se deji zenam.

8 4
možnosti
RP

Pomlázka je pohanský zvyk, který byl zatažen do církve v 6-7. století a nemá s křesťanstvím a oslavou křesťanských Velikonoc nic společného. To je pravda.

Nežijeme, ale v křesťanském světě, nežijeme zde ani v takových podmínkách, ve kterých podstupují Afričanky svoji obřízku, která je myslím rituálem u Muslimů a u Židů.

Máme zde svobodu a můžeme říci koledníkům ne, anebo nemůžeme? Co chce tímto článkem básník říci? Jsou ženy diskriminované a je v některých případech na nich způsobeno násilí při pomlázce? Když jsou muži opilí, tak se není, co divit, že se pak dějí nepřístojnosti, obzvláště pokud jim pak někdo odporuje.

Tak se opilcům vyhněte, zavřete dům, řekněte ne, máte na to právo, ale v porovnání s tím, co musí snášet např. muslimské ženy a nebo ženy alkoholiků či arogantních majetnických sobě středných narcisů, to neporovnávejte. To patří někam jinam a do jiného článku.

5 3
možnosti
SN

S22a49r61a 19N64o49v96a

18. 4. 2017 18:01

Ne, obřízka je u muslimů a křesťanů. Jen pro začátek...Rv

0 0
možnosti

J48a38n 73Š17p63a98t59n11ý

18. 4. 2017 17:44

jaky si to udelate, takove to mate .... když to berete jen jako mrskani zenskych zadnic, pak vas primer s obřízkou asi chápu. Nastesti Velikonoce nejsou jen o "tyrani", je to v prve rade zabava - pleteni, barveni, zpev, hudba, tanec, setkavani, atd .... coz se o obrizce da rict dost tezko .... btw. teorii o jedno blbci ve stadu nelze brat vazne, protože to byste pak nemohla delat vůbec nic, ani krajet chleba

6 1
možnosti
Foto

Tehle idiotský zvyk mi vždycky připadal trapný a ponižující. Měla jsem dva starší bratry se spoustou kamarádů a vím, že bráškové byli v pozoru mě chránit. Viděli můj strach z nabuzených kolohnátů.

Dřív se s tímto "poselstvím" ztřískala i ubohá zvířata.

10 3
možnosti
JAZ

Od té doby co tuto tradici ukradli katolíci, je jakékoli "koledování" ostuda a to i na vesnici.

2 0
možnosti
Foto

Katolícky kňazi proti týmto a mnohým ďalším pôvodne pohanským zvykom kázali. Túto vec ste si teraz vymysleli? :-)

0 1
možnosti

No... nářez bužírkou, který se z tradiční pomlázky občas vyvrbí, vážně není nic bezva. Na takové mača jsem měla na balkoně kýbl s ledovou vodou a při odchodu jsem je slila... Mně žádný zamindrákovaný blb řezat nebude.;-)... A ti slušní dostali panáka, vajíčko nebo mašli :)

16 0
možnosti