Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

Kéž by to na hradě zabralo, jakože asi nezabere; díky R^!!V

4 0
možnosti
PK

Asi nezabere, ale o to mi ani tak nešlo; není zač :-)

0 0
možnosti
PK

Na rozdíl od blogerky a diskutujících jsem v letech 1964-1969 chodil s panem Sýsem do jedné třídy. Nesdílím jeho politické názory, neřekl bych, že byl nefér nebo "mstivý, žalující", své přesvědčení ale hájil. Pokud si pamatuji byl to synek z chudých poměrů, jako já. Ale nadaný byl, např. sbírka (nepolitická) o píseckých znameních je super. Takže jistě poškozovaný pan Zábrana, když o něm říká "prý básník" - tak se mýlí.

Je to jako když dobrý malíř namaluje nějaký dnes nepopulární politický motiv nebo skvělý zpěvák zpíval prorežimní písně. Oceňoval jsem na něm, že nepřevlékl kabát což bylo tak snadné a lákavé a tisíce pak obdivovaných to učinilo bez zábran.

0 0
možnosti
PK

Zábrana je ten, kdo nikdy nepřevlékl svůj přetěžký kabát, a pohledem morálky nosil noblesní frak nejvyšší kvality, za který by se nikdo nemusel stydět. Sýs si navlékl morálně potrhaný hacafrak a zůstal v něm, protože se jako levicový kulturní novinář živí dodnes, a teď se bez kouska studu sám navrhl na státní vyznamenání (resp. navrhla ho Unie českých spisovatelů, jejímž je předsedou). Ať si to vyznamenání z rukou prezidenta užije, své místo v české literární historii si tím stejně nijak nevylepší.

3 0
možnosti
Foto

Děkuji, děkuji, děkuji. R^R^R^R^R^R^R^ (7x - číslo dokonalosti)

4 0
možnosti
IM

Děkuju za připomenutí Jana Zábrany, zaslouží si to velmiR^

7 0
možnosti
PK

Ano, velmi zaslouží. Potěšilo mě, že se jeho deníky na právě probíhající brněnské výstavě posledních 100 let naší literatury dostaly mezi 100 vybraných připomenutých knih (za každý rok tam byla jedna). Tohle jsou ta opravdová vyznamenání od lidí, kteří literatuře rozumějí a nepletou si jména Sýs a Sís.

1 0
možnosti
Foto

Co mě v padesátých letech v projevech tehdy oficiálních spisovatelů vždycky dohánělo k šílenství a totálnímu znechucení, byly ty nekonečné úvahy o tom, co od umění žádá či nežádá strana

Zdroj: https://petrakisova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=665563

tzv. výchovná funkce umění se zdůrazňovala v českém prostředí už od doby obrozenecké. A také byla kritizována.

0 0
možnosti
JP

J45a34n 49P97a46l47l21a73s

4. 6. 2018 22:59

Srovnávat apel na výchovnou funkci umění v době obrozenců a v době komunistické diktatury? To myslíte vážně?

3 0
možnosti
Foto

Díky za připomenutí Jana Zábrany. R^R^

K druhému autorovi: včera se ve zprávách redaktor ČT ptal jakéhosi poslance za KSČM na jeho názor. Oslovený překvapivě ani nevěděl, o koho se jedná, spletl si ho s Petrem Sísem. Ten naštěstí vyznamenání z rukou prezidenta nepotřebuje, neb má celou řadu světových prestižních cen. Nominace pana Sýse mne kupodivu nepřekvapuje.:-(

4 0
možnosti
PK

Je smutné, že udělování státních vyznamenání je taková loutkohra. Sice jiná než za komunistů, ale podobně trapná. Dík za komentář!

0 0
možnosti
JH

!!R^R^R^!! Pořád miluji Zábranovy překlady Jesenina....;-O Cenu |Miloše Zemana si Sýs zaslouží.;-O;-O;-O

3 0
možnosti
PK

Děkuji! Nechtěla jsem to tam psát, ale taky mám pocit, že Zábrana by od tohohle prezidenta cenu snad ani nechtěl.

0 0
možnosti
VB

Díky za pana Zábranu - byl to přítel mé matky, ale i kdyby nebyl, i tak bych ho měla ráda jako velkou tvůrčí osobnost a zásadového člověka.

3 0
možnosti
PK

Je strašná škoda, že nedostal víc prostoru. Z deníků je zřejmé, o jak talentovaného a morálně pevného člověka šlo. A dobrý spisovatel opravdu potřebuje oboje, bez morálky se tohle dělat nedá. Kdo v tvorbě vědomě lže, aby ho režim vydával, degraduje tím všechno.

0 0
možnosti
PZ

Děkuji za připomínku, na takového člověka by se zapomenout nemělo.

Mám ráda "Případy detektivní kanceláře Ostrozrak", mám ráda Zábranu překladatele a s Vaším blogem si uvědomuji, kolikrát jsem se s ním vlastně čtenářsky "potkala"...

3 0
možnosti