Panychida za diskuse aneb Jak jsem přišla o plody blogerského úsilí

To je tak, když blogerka usne... ne zrovna na vavřínech, ale v bublině nečinnosti a nečtenosti. Pak se jednoho dne probere a zjistí, že ji okradli a cosi je nenávratně pryč.

Blogy se píší z různých důvodů a snad každý bloger má ten svůj nebo směsici svých vlastních. Já to mám tak, že píšu hlavně kvůli diskusím. (Taky proto nechápu blogery, kteří diskuse schválně neotevírají, a ze zásady takové autory nečtu, ale to bych odbočila jinam.)

Pro mě je diskuse ta nejúžasnější věc, kterou internet vnesl do psaní ve smyslu formulování, sdělování a tříbení názorů. Na rozdíl od tištěného slova tu máme interaktivní nástroj, který autorovi okamžitě zprostředkuje zpětnou vazbu, doplní jeho informace nebo je uvede na správnou míru, často i pobaví a potěší. Miluji diskuse a miluji všechny diskutéry, i ty, co mi spílají, a naopak nesnáším veškeré překážky svobodného vyjádření v podobě registrací a cenzury. Bez mučení se přiznávám, že o diskuze stojím tak moc, že je občas vědomě podněcuji - schválně názory trochu hrotím, vymýšlím kontroverzní titulky a vůbec jdu čtenářům “proti srsti”, abych je vyprovokovala, probudila z letargie a přiměla reagovat. Když mi pak čtenář napíše něco šťavnatého a cenzor to vzápětí smaže, nelibě vrčím. Beru to, jako by někdo nezvaný přišel uklízet ke mně do kuchyně. Zkrátka diskuze chápu jako nedílnou součást textu - svého textu! - a chci všechny reakce ponechat v autentické podobě, včetně případných negativních emocí, které moje názory vyvolaly. Bohužel, na úpravu pravidel iDnes jsem moc malý pán, a tak nezbývá než skřípat zuby nebo jít psát jinam. Před lety mě hodně naštvalo, když tady upravili pravidla pro diskuze a diskutéry pěkně sešněrovali. Dlouho jsem pak na iDnes nic nepsala, ale teď už zas občas něco napíšu, i když mám pocit, že diskuse zdaleka nejsou tak živé, jako bývaly dřív...

Ale k podstatě věci. Paralelně s blogem na iDnes jsem si před pár lety založila blog na Lidovkách. Prostředí bylo komornější, návštěvnost daleko nižší, ale o to zajímavější občas byly diskuse. Většinou se do nich zapojovali ti stejní lidé - kolegové a kolegyně z blogu - a diskutovalo se kultivovaně, na úrovni. Pak se staly dvě věci. Jednak moje chuť blogovat postupně klesla k bodu mrazu a jednak na Lidovkách vytlačili blogy zcela na okraj čtenářské pozornosti, možná i někam přes něj. Dlouho jsem tam tedy nic nepsala, ani blog neotvírala, až dnes jsem si po dlouhé době vzpomněla... A ouha, už není. Blogy na Lidovkách skončily k 1. 1. 2017 a určitě je moje chyba, že jsem tam tak dlouho nebyla a nic nevěděla. Naštěstí zůstal archiv s texty, což mě velmi těší, nikoli kvůli mým vlastním, které mám uložené i jinde, ale kvůli textům a fotografiím některých kolegů. Co však nenávratně zmizelo, jsou diskuse, které jsem nikde uložené neměla. Brala jsem je jako nedílnou součást textů, strávila nad nimi hodně času, je v nich plno zajímavých myšlenek... a všechno je to pryč. Nechápu, jakým právem a hlavně z jakého důvodu byly všechny ty příspěvky tolika lidí zlikvidovány. A je to podle mě strašná škoda.

Vím, že pláču na špatném hrobě, ale když ten správný hrob už je oplocený a nepřístupný, já se tam nedostanu, a tenhle se nachází hned vedle, tak mi to, prosím, odpusťte.

R.I.P., diskuse moje.

Autor: Petra Kišová | středa 7.6.2017 16:16 | karma článku: 17,44 | přečteno: 678x
  • Další články autora

Petra Kišová

Pro malý kousek Osvětimi v sobě

Jsou místa divně zlověstná nebo naopak velkolepě majestátní, kde člověku není do smíchu ani do řeči. Kde pociťuje zvláštní tíhu, která mu stahuje hrdlo, a mimoděk zvedá pohled do výše, jako by tam hledal něco, co není

27.1.2019 v 9:58 | Karma: 14,70 | Přečteno: 191x | Diskuse| Společnost

Petra Kišová

Dědek kořenář a nová dimenze alternativní medicíny

“Zmačkejte to.” Diagnóza nejen bez vyšetření, ale i bez jakéhokoliv kontaktu s pacientem. Svět čar a kouzel se v Brně otevírá přímo na zdravotnickém středisku.

14.10.2018 v 17:31 | Karma: 18,55 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Brno

Petra Kišová

Hodný pán s houbami. Blog o tom, o čem se nemluví

Líbí se ti? Pojď si sáhnout, neboj se. Pohlaď si ho, je to jako hračka. Poslouchám toho neznámého staršího pána, jak mě přemlouvá, a dívám se na tu divnou růžovou věc, co mu trčí z rozepnutých kalhot. Nelíbí se mi.

8.10.2018 v 15:51 | Karma: 43,85 | Přečteno: 16249x | Diskuse| Osobní

Petra Kišová

Jak díky srpnu 1968 vznikla na Moravě líheň šachových velmistrů

Srpnová invaze měla i podivně pozitivní dopady. Tehdejší velitel pluku a pozdější legendární šachový trenér Vratislav Hora prožil život ve znamení osudových osmiček. A byl to paradoxní příběh hodný paradoxní doby.

22.8.2018 v 20:39 | Karma: 25,22 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Srpen 1968

Petra Kišová

Společnost pro uvádění Vieweghova skuhrání na pravou míru

Spisovatel Michal Viewegh se jako lektor zúčastnil 15. ročníku festivalu ProART, svůj kurz nedokončil a ujel. Ve svém pravidelném fňukacím okénku na Lidovkách vysvětluje proč. A teď jak to bylo doopravdy.

1.8.2018 v 12:23 | Karma: 45,38 | Přečteno: 10731x | Diskuse| Brno
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Do osmi let zanikne 300 tisíc pracovních míst, horuje Jurečka za rekvalifikace

29. dubna 2024  18:13

V příštích sedmi až osmi letech zanikne v Česku 300 tisíc pracovních pozic a milion pozic kvůli...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  18:10

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!