Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P63e45t72r 20H68a41h76n 2118739709283

R^ Vnímám jejich akce jako pouhou sebeprezentaci dalších "dobroserů", s patentem na rozum, správný náhled na život, morálku a vůbec univerzální pojetí čehokoli.

Ať se šokujou vzájemně v soukromí a neotravujou své okolí svou stupiditou.

Díky za Víš článek.

Matka má právo rozhodovat o svém těhotenství, zdraví a životě. Tečka.

+3/0
27.2.2016 10:16

P92e60t65r78a 81K32i32š93o26v12á 7975249269

Díky, taky myslím, že je to hlavně sebeprezentace a snaha šokovat. Smysluplná křesťanská pomoc by vypadala jinak.

0/0
27.2.2016 10:26
Foto

J86a60n64a 57M52a70j57o10v66á 4135642366113

Já to snad ani nechci komentovat...ale...

díky, že se Vám chtělo na tak náročné téma psát.

+2/0
26.2.2016 22:34

P39e76t90r29a 57K21i87š48o47v58á 7725719539

Já děkuji za přece komentář :-). Téma zase tak náročné nebylo, nerozebírám potraty jako takové, ale formu, jak proti nim bojují.

+1/0
27.2.2016 9:54

J33a53r26o70s87l64a30v 56K33o18t75l29a58b13a 3220277

Tak mě napadlo.

Jestli je legální ukazovat dětem hnusárny, tak je také legální jim kupovat porno.

0/0
26.2.2016 22:27

O36l57g11a 52P79a91v55l13í95k53o86v35á 6774488117902

Ještě doplňte, zda je tato organizace neziskovka, ať víme všechno. Zlatí Jehovisti ...

0/0
26.2.2016 18:58

P84e97t46r13a 83K94i24š10o15v54á 7165689249

Nezisková je hned první slovo v perexu :-). Ale podle webových stránek se nezdá, že by na svou činnost čerpala nějaké dotace z veřejných zdrojů, financují ji dárci.

0/0
27.2.2016 9:56

A98l17e75n30a 21K11a71s29i72k41o97v23a 9749431760948

Máte to napsaný hned v první větě :(

0/0
27.2.2016 13:39
Foto

J78i83ř16í 83T44u59r65n18e43r 8408431105463

Přestože je do jisté míry divím kolik je přes dostupnost antikoncepce stále potratů, považuji za výsostné právo ženy rozhodnou o svém těhotenství. Dítě, které není chtěno, se narodit nemá a je zcela nepatřičné, aby se v tom angažovala nějaká banda pomatenců a ještě takovým způsobem.

Chápu náboženský náhled na tuto problematiku, ale církevní zákaz antikoncepce a interrupce (zvláště v případě rizik a jako důsledek znásilnění apod.) je anachronismus. Z mého pohledu neobstojí ani argumentace ohledně zabití živé bytosti. Několikadenní plod není o moc více bytostí,než spermie nebo vajíčko. Lékařské normy jsou v tomto ohledu objektivní a jasné.

Dost se proto divím, že toto níže obhajuje autor, který kritizuje středověké praktiky islámu. Toto je středověký princip uplatňovaný křesťany.

0/0
26.2.2016 18:49

O35n85d86r87a 95G54l79a59c 5565371106292

Možná jsou akce téhle organizace přesně pro lidi, jako jste vy. Kteří si myslí, že potrat se provádí na "několikadenním plodu, který není o moc více bytostí než spermie a vajíčko." Tak si to prohlídněte, určitě to budou mít na webu, a pak si udělejte názor, co se zabíjí při běžném potratu.

0/−1
26.2.2016 19:28
Foto

J64i35ř15í 15T69u30r79n32e19r 8758311615393

Myslím, že jsem v této věci dostatečně vzdělaný. Interrupce jsou podle zákona možné do 12. týdne, šetrnější interrupce do 9. týdne a jsou k tomu zcela jasné odborné důvody, včetně toho, že takto staré embryo není bytost srovnatelná dítětem v poslední trimestru. Akce, o kterých je řeč, jsou dobré jen pro ty, kteří na nich exhibují. Společnost by se měla zasazovat o to, aby lidé nebáli a měli zájem zakládat rodiny a mít děti, a ne o to, aby se báli si nechtěné dítě z náboženských důvodů nechat vzít.

+2/0
26.2.2016 21:15

P64e49t51r66a 85K79i67š70o81v47á 7545209349

Díky za příspěvek :-). V zásadě souhlasím, i když bych asi tak přísně netvrdila, že se nemá narodit žádné dítě, které není chtěné. Ono těch vysloveně chtěných a plánovaných nikdy nebylo na reprodukci rodu dost, taky proto to příroda tak zařídila... :-)

0/0
27.2.2016 10:00
Foto

J77i88ř96í 45T31u56r15n64e78r 8348591125733

Záměrně jsem se vyjádřil trochu radikálně, také považuji interrupci za krajní řešení a ne za " formu antikoncepce". Na druhou stranu si nemyslím, že by to tak běžně fungovalo, nemá to logiku. Stejně tak si uvědomuji etické principy, které se nadají jednoduše "postavit do latě" s těmi biologickými. A to je možná podstata věci. Lze vést diskusi v rovině etické a třeba i náboženské, ale nelze v ní argumentovat biologickými nesmysly typu: "má "to" náznak orgánů a nervovou uzlinu, proto je to člověk, který vnímá vše jako po narození." Jak už jsem psal, společnost by měla stimulovat "chuť" mít děti (my jsme docela dobrý příklad :-)) a ne vytvářet restrikce k přerušení nežádoucího otěhotnění.

0/0
27.2.2016 10:33

P20e62t77r37a 59K64i34š57o41v15á 7385919699

V naší zemi naštěstí žádné restrikce na straně společnosti nejsou, přesto je interrupcí rok od roku méně - to mmch. hezky ukazuje na nesmyslnost restriktivní politiky.

Pokud jde o etiku a biologii, jako žena to asi vnímám trochu jinak, osobněji, protože tohle rozhodnutí je nakonec vždycky na ženě a nikdo ho z ní nesejme. Jsem velmi ráda, že jsem ho nikdy podstupovat nemusela, ale dovedu si představit okolnosti, za kterých bych to udělala. A je mi jasné, že je to vždycky nesmírně těžké a bolavé... sahat těmto ženám do svědomí a rozdírat jim ránu způsobem, jakým to dělají výstavy Stop genicidě, je prostě špatné a nekřesťanské, ať si o tom křesťani myslí cokoliv.

+1/0
27.2.2016 11:00
Foto

J56i42ř57í 81T86u60r93n44e52r 8908351735533

Zcela souhlasím. Právo ženy by mělo být silnější, než právo plodu na počátku svého vývoje. Myslím, že tento princip by neměl být zpochybňován.

+1/0
27.2.2016 11:23
Foto

J74a55n74a 84M24a90j63o22v69á 4145922546873

Domnívám se, Jiří, že interrupci za formu antikoncepce už dneska "průměrná mladá žena" rozhodně nepovažuje (ale mohu se mýlit - jen, že díky věku mých dcer je kolem mne mladých žen pomrně dost, ale bude to stejnorodá skupina, uznávám). A ty, co ji ještě v této době takto mohou vnímat nejspíš žádná "osvěta" nezmění.

0/0
27.2.2016 11:49
Foto

J89i85ř76í 45T82u68r53n61e98r 8728161965463

Zcela souhlasím. Mám taktéž dospělé dcery a rozhodně to tak nevnímají. :-)

0/0
27.2.2016 16:45

M98a18r38t66i71n 51K62a15v89k77a 4826551892472

Drahý Petro, chápu Váš článek, ale několik poznámek.

Nevím k čemu v Moravském Krumlově skutečně došlo. Jinak pro křesťany, pravoslavné a katolíky je potrat vraždou. I pro mně. I když si osobně myslím, že pro ženu , která se rozhodne jít na potrat, je lepší doktor, než pokoutná anděličkářka.

Na druhou stranu v dnešní době potrat je pro mnohé ženy určitý způsob antikoncepce. A je pravdou, že mnohdy jsou k tomu donuceny těmi, kteří odmítají převzít odpovědnost za dítě. A pak je tu určitá společenská poptávka, že žena si může dělat se svým tělem co může a lascivní časopisy pro ženy....(i pro muže)

Ze svého okolí znám jednu ženu co byla na potratu a díky tomu dnes nemůže mít děti, což vedlo k jejímu rozvodu s mužem, který děti chce.

Jasně, jako katolík se na to dívám jinak.

+1/−1
26.2.2016 18:04
Foto

T37o56m86á37š 64V36o98d70v18á67ř16k17a 3663301917754

Martine, tomu spolku nejde o zákaz potratů. Jde jim o šokování, o vnucování jejich vidění světa jiným. Sám víte, že svět je nekonečně barevný, nejen černá a bílá. Jeden skutek je u jednoho hříchem, u jiného až tak úplně ne.

Výstavu jsem viděl v Ostravě a mám z ní stejný pocit jako autorka.

http://vodvarka.blog.idnes.cz/c/460863/hnus-na-ostravskem-namesti.html.

Pěkný víkend.

+3/0
26.2.2016 18:10

M82a67r87t76i90n 55K83a12v42k50a 4906811102172

Popravdě nevím a neznám. Nejsem příznivcem nějakých podobných akcí. Víte Tomáši, vy jste doktor a mezi mými příteli v životě je také hodně lékařů, dokonce i gynekolog, ateista. A tento gynekolog nebere potraty a případné dívky (zájemkyně o potrat) posílá jinam, přičemž jim řekne, že jim neřekne, kdo to dělá, ať si to zjistí.

0/0
26.2.2016 18:24
Foto

T92o88m91á30š 25V14o21d44v51á69ř47k38a 3103691607634

Plně respektuji právo každého lékaře, aby potraty nedělal, pokud je to proti jeho svědomí.

Jak píšu ve svém článku, vždycky budou ženy, pro něž je potrat na úrovni vytržení bolavého zubu. Těmi žádná výstava nehne. Mám za to, že takových je malý zlomek. Pro velkou většinu je onen zákrok vždy traumatem, mnohdy i s trvalým následkem na duši i těle, jak píšete výše.

Podstatou pomoci oněm ženám není v nich vyvolat strach z potratu a docílit, že se budou celý život cítit provinile. Jedinou možností je jim nabídnout alternativu - třeba donošení dítěte a okamžitá adopce. Výstavu jsem viděl a nenašel jsem tam jediné telefonní číslo na nějakou organizaci, pomáhající ženám v této těžké chvíli rozhodnutí. Viděl jsem ohavné fotografie, srovnávající třeba lynčování černochů s potraty.

Dle mého jsou autoři výstavy v podstatě úchylní, bezcitní lidé, se snahou šokovat okolí.

Podstatou našeho společného filosofického názoru je nabízení alternativy k životu, cestu o které si myslíme, že je správná. Předpokládám však, že ji ani Vy ani já nikomu nevnucujeme.

+5/0
26.2.2016 18:37

M84a42r23t23i94n 25K67a23v55k81a 4726831942232

V tomhle jsem jako svatý Augustin, přející si neřest a toužící po svátosti.

Prostě nemám v tomhle jednoznačný názor.

0/0
26.2.2016 18:44

P45e27t69r10a 74K26i24š45o14v87á 7635479269

Děkuji za příspěvek i za odkaz na blog, naprosto souhlasím.

0/0
27.2.2016 10:11

P28e39t61r55a 23K51i78š64o58v67á 7855229779

Já v textu potraty nijak nehodnotím, vyjadřuji se jen k formě, jakou proti nim bojují. Ale myslím, že je třeba rozlišovat. Jiný je potrat, na který jde dívka po znásilnění třeba někým z rodiny, nebo žena, která ví, že by se jí s vysokou pravděpodobností narodilo mentálně postižené dítě neschopné samostatného života, a jiný je potrat z důvodu, že teď ještě dítě nechci a v létě se chystám na dobrodružnou dovolenou. Odsoudit všechny ty případy šmahem jako vraždu je až příliš snadné.

0/0
27.2.2016 10:09
Foto

T31o78m74á43š 41V37o49d37v34á29ř67k98a 3943431487494

Vyjádřila jste podstatu problému....R^

0/0
27.2.2016 17:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.