Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Myslím , že jste spadla z višně .

Spojovat tyto dvě věci , to snad nemyslíte vážně .

9 5
možnosti
MP

No nazdar. Kvůli té jedné..... Tak ať si ta jedna dá na dveře ceduli, že koledníci/mrskači zde nejsou vítáni (něco jako nevhazujte reklamy) a je pokoj. Ostatním nechť jsou ponechány jejich zábavy.

Zajímavé je, že ani církev proti těmto rituálům nebrojila, nechalo se to na pondělek a spokojeni byli všichni. Naše vnoučata se na to těšily celý týden, holky i kluci, sama jsem jim řezala proutky z naší vrby a holkám podarovala pár stužek, které přivážou koledníkovi na konec pomlázky.

6 6
možnosti
Foto

takže asi takto... máte-li manžela pdobného blba.kterému je přece jasné, že na svoji ženu zhlediska mačismu pustí blbé kamarády... nenaděláte s tím vůbec nic... akorát ve vás roste vztek... Mívala jsem milé chlapy koledníky,ale byli i ti, které člověk pak nemůže ani vidět...Vaše představa je notně zkreslená...a je to typická ukázka toho, jak málo se ženám věří, co se týká domácího násilí.... prostě cedule , že nechci;-DR^fakt úžasné

10 0
možnosti
VP

;-D;-D;-D já myslím, že jste se jen na dnešek špatně vyspala ;-D;-D;-D

13 0
možnosti
PK

Nevím, proč se někteří lidé stydí za své názory, ale o tento bych vás nerada připravila. Pan Indra by ze mě tyhle myšlenky rád vymlátil a musel mi to napsat, i když raději neveřejně... Ano, přesně kvůli takovým mužům nemám ráda pomlázku, díky za názornou ukázku. :-)

karel.indra@atlas.cz

Jsem děsně chytrý muž, nemám rád násilí a na ženách,už vůbec ne. Ale u tebe, bych se dokázal přemoci a řezal bych tě každý den. Jinak jsem 40let šťastně ženatý a mám tři krásné dcery, které mají své rodiny a jsou spokojené. Tobě asi schází, ta vnitřní pohoda, tak jsi zapšklá a nerudná. A možná asi určitě ti schází ten výprask.

9 1
možnosti
MR

Pan Indra je nevychovaný člověk s mentalitou macha. Nicméně, právě tak nevychované je zveřejňovat soukromou poštu.

4 3
možnosti
BH

Kdyby to mělo zachránit jeden život...

Tady ale nejde o život a jestli má některá zdravotní újmu, tak ať jde po právu.;-)

1 2
možnosti
RP

U nás se těšíme kupování dobrot koledníkům, barvení vajíček, malování kraslic, popovídání koledníky...a ten den se přežije v pohodě..Nebo takhle ..nikdy to na nás nezanechalo žádnou psychickou újmu:-) i to je dobrý důvod tento obyčej za rok zopakovat.R^

25 0
možnosti
VH

Hmmm. Pomlázka je krutý zvyk? Proto, že mládenci chtěli dívkám předat tu mízu mládí, kterou v sobě proutky skrývaly? Proto, že je chtěli povbudit po zimně? To byl důvod pomlázky (a proto byli mrskači odměňováni).

Když kritizovat zvyky, ta prosím nejprve znát původ.

PS: Nebyl Mikuláš vlastně Mikuláška a Ježíšek Ježíška?

21 3
možnosti
OJ

Ajaj, odhaduji to na nějakou univerzitu v UK, nebo US...:-(

12 5
možnosti
JP

Na facebooku urcite vysoka skola zivota... ;-D

0 0
možnosti
LM

Tak vyhroceným srovnáním si samozřejmě pěkně koledujete :-D

Ale zvyk tento je mi tak nesmírně, bytostně protivný, že pro to srovnání mám pochopení. Argumentace jeho obhájců zní ostatně dost podobně. Ve skutečnosti mi ani nutně nevadí něco omlouvat tradicí, i když je to jinak věc beze smyslu. Ale z neochoty lidí akceptovat můj nesouhlas jsem běsná. Naštěstí už je dneska neochota k pomlázce rozšířená docela dost, zejména v mojí generaci, mám ten dojem (že by ta pár let trvající móda pletení pomlázek z bužírky zanechala takové stopy? :-)), takže s dětmi lovíme velikonoční zajíčky hromadně a pomlázku si odbudou u babiček.

Možná mi chyběl nějaký podrobnější manuál. Mám stát a nějak se tvářit? Pištět a utíkat? Jak velké modřiny jsou ještě akceptovatelné? Ach jo. Vždycky mi to bylo tak strašně trapné za všechny zúčastněné! Opravdu jsem si oddechla, když jsem si mohla prosadit, že se této kratochvíle účastnit nebudu, a příbuzenstvo konečně pochopilo, že to jenom tak neříkám :-D

12 6
možnosti
PK

Děkuji, s chybějícím manuálem mi mluvíte z duše! Trapnost sama. A s prosazením máte pravdu - ono se lehce řekne, tak se toho prostě nemusíte účastnit, ale říct "ne" kolikrát nestačí, je potřeba si to prosadit. A pokud jde o to vyhrocené srovnání, funguje jak červený hadr na býka, zcela podle očekávání. :-)

7 3
možnosti
Foto

Pomlázka je především příležitost navštěvovat a obdarovávat.

28 0
možnosti
Foto

...anoR^a takto to chápu a tak je to příjemné a moc milé...a skutečně - objektivně řečeno - děje se. Ale otázka je, jak to vnímají ti,co si zkrátka chtějí za každou cenu praštit ...a tak bohužel některým názorům rozumím a vím, proč to říkám.

3 0
možnosti